۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85567991
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۸۰ درصد تشکل‌های مردم نهاد گنبدکاووس غیرفعال هستند

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گنبدکاووس با تبریک هفته بزرگداشت تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی (۲۲ تا ۲۸ مرداد)، برلزوم پویا و فعال‌تر بودن این نهادهای مردمی تاکید کرد و گفت: این شهرستان مرزی ۹۵ تشکل ثبت شده دارد که حدود ۸۰ درصد آنها فعال نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نشست با برخی اعضای تشکل‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد گنبدکاووس افزود: تشکل‌های این شهرستان ۴۰۰ هزار نفری در بخش‌هایی از جمله فرهنگی، آموزشی، ورزشی، مذهبی، آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست ثبت شدند.

وی بابیان اینکه سمن‌ها از حلقه‌های مهم ارتباطی مردم و حاکمیت هستند، اضافه کرد: این نهادها ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه و نیز رفع مسائل و مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف دارند.

دهرویه ادامه داد: بیشتر تشکل‌های مردم نهاد پس از ثبت و اندکی فعالیت، دچار روزمرگی یا عدم تحرک می‌شوند و عملکرد قابل دفاعی در اهداف پیش‌بینی شده ندارند.

فرماندار گنبدکاووس بابیان اینکه هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد تشکل‌های مردم نهاد ثبت شده در این شهرستان پویا و فعال نیستند، تصریح کرد: کم تحرکی و اجرانشدن برنامه‌های قابل دفاع، سبب ایجاد بی اعتمادی حاکمیت به این نهادها و یا حاکمیت سلایق فردی، گروهی، حزبی و سیاسی شده است.

وی گفت: در سطح ملی و استانی اعتبارات و منابع مالی خوبی برای فعالیت سمن‌ها به‌خصوص درحوزه آسیب‌های اجتماعی پیش بینی شده اما تشکل‌های مردم نهاد گنبدکاووس کمتر از آن استفاده می‌کنند.

دهرویه افزود: تشکل‌های مردم نهاد گنبدکاووس باید با ارائه طرح و برنامه‌های اثربخش از منابع اعتباری پیش بینی شده استفاده کنند.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس ظرفیت‌ خوبی برای فعالیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دارد، برلزوم شناسایی و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها توسط این نهادها و کمک به رفع عقب ماندگی های این شهرستان مرزی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از حاضرین به نمایندگی از تشکل‌های مردم نهاد گنبدکاووس به بیان مطالبات و نقطه نظرات خود پرداختند.

نبود مکان یا ساختمانی مناسب برای فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در گنبدکاووس، کم توجهی مدیران به مطالبات مطرح شده توسط سمن‌ها، دولتی بودن بیشتر تشکل‌های مردم نهاد و وابستگی به اعتبارات دولتی، ضرورت مرزبندی بین تشکل‌های فعال و غیرفعال، برگزاری نشست‌های مستمر مدیران بویژه فرماندار با نمایندگان تشکل‌ها، حضور کمرنگ فرماندار در جلسات با سمن‌ها و بیان موفقیت‌های برخی از این نهادها در سطح استانی و ملی بخشی از مطالب مطرح شدن توسط نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در این شهرستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha