۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85568002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ردیابی مگس میوه در ۷۶۸ هکتار باغ مرکبات تنکابن

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85568002
ردیابی مگس میوه در ۷۶۸ هکتار باغ مرکبات تنکابن

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تنکابن از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۷۶۸ هکتار از باغ‌های مرکبات این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط جهاد کشاورزی مازندران عبدالله غلامپور روز چهارشنبه افزود: به منظور برنامه ریزی جهت مبارزه و کنترل به موقع مکس میوه مدیترانه‌ای و با توجه به وضعیت سابقه آلودگی آفت تاکنون در ۷۶۸ هکتار از باغ‌های این شهرستان با استفاده از روش‌های نوین پیش آگاهی، استفاده از جلب کننده‌های فرمونی و غذایی از جمله بیولور، سراتراپ، قرص سرانتیکس، پروتئین هیدرولیزات و کارت‌های چسبنده و انواع تله‌ها ردیابی ایستگاهی و میدانی مگس میوه انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن با بیان اینکه رعایت بهداشت باغ به ویژه جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتی متری خاک مورد تاکید است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم، برداشت تمامی میوه‌های رسیده از جمله مرکبات، سیاه ریشه، انجیر، زردآلو، شلیل و ... است تا پل ارتباطی آفت قطع شود.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

زمان برداشت پرتقال هم که " تامسون " مهم ترین رقم آن محسوب می شود از نیمه آبان شروع می شود.

به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تا ۴۰ تن محصول برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha