پاکدل: تکواندو در تاریخ جاودانه شد/ پیگیر موضوع علیپور خواهم بود

تهران- ایرنا- عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: باید به تکواندو نمره ۲۰ داد؛ عملکرد هادی ساعی و تیم او در تاریخ جاودانه شدند که با چهار ورزشکار در المپیک چهار مدال کسب کردند.

علیرضا پاکدل روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره حضور نداشتنش در کنار کاوران ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار داشت: احساس کردم یک سری کارهای فدراسیون مانده بود و پیگیر میزبانی مسابقات هندبال جوانان آسیا در شیراز بودم. دیگر آنکه چون تیم ملی هندبال در پاریس حضور نداشت و برخی از اعضا هیات اجرایی و همچنین محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی به بازی‌ها رفته بودند، حضورم را برای کاروان ایران مثمرثمر ندانستم زیرا ممکن بود هزینه‌ای به کاروان ایران تحمیل شود. همچنین به دلیل هجمه‌هایی که در مورد لباس و سایر موارد بود، مصلحت دانستم تا در ایران بمانم و کارهای روزمره فدراسیون را ادامه دهم.

وی درباره عملکرد کاروان ایران در المپیک، خاطرنشان کرد: ابتدا خدمت مقام معظم رهبری و مردم عزیز و بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم. پیام مقام معظم رهبری نشان داد که دل مردم ما به واسطه افتخارآفرینی‌های ورزشکاران شاد شد و رهبر معظم انقلاب هم از این مطلب شاد شدند و پیام ارزشمند دیروز ایشان موید این بحث بود. وقتی خدمت ایشان رسیدیم تاکید داشتند که اگر ایران قوی می‌خواهیم باید ورزش قوی داشته باشیم. بعد از المپیک لندن بهترین نتیجه تاریخ را در المپیک‌ها در پاریس گرفتیم.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: نتایج کاروان ایران درخشان بود و گرچه می‌توانستیم در برخی رشته‌ها چون سنگنوردی به مدال برسیم؛ ارزش کار و چهارمی رضا علیپور از مدال کمتر نبود. یک تلنگر به همه مسئولان بود و نباید علیپور و امثال او را رها کنیم و به عنوان عضو هیات اجرایی حتما در جلسه اجرایی پیگیر موضوع این ورزشکار خوب کشورمان خواهم بود. ورزشکاری که به خاطر صدم ثانیه‌ها به مدال ارزشمند المپیک نرسید نباید دغدغه‌ای از لحاظ وسایل جانبی و اولیه داشته باشد و اگر بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم قطعا به مدال می‌رسیم.

وی ادامه داد: در شمشیربازی حق ما در تیمی مدال بود و اگر اتفاقات داوری که مشهود بود در دیدار با مجارستان رخ نمی‌داد به طور قطع به مدال می‌رسیدیم. در تکواندو به عنوان عضو هیات اجرایی بسیار خوشحالم و از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و محمود خسروی‌وفا و همکارانم در هیات اجرایی تشکر می‌کنم. در چند ماه منتهی به المپیک این عزیزان همه وقت خود را از منظر حمایت معنوی و حضور در اردوهای این تیم‌ها و از نظر حمایت مالی برای ورزشکاران المپیکی گذاشتند. ما تمام تلاشمان این بود که فدراسیون‌های المپیکی امسال عدد خوبی داشته باشند و پرداخت خوبی به آنها شد.

پاکدل یادآور شد: نقطه عطف هیات اجرایی این است که توجه ویژه‌ای به فدراسیون‌ها و ورزشکاران دارد. گذاشتن پاداش ۱۰ میلیاردی، ۴ میلیاردی برای طلا و نقره المپیک برای اولین بار اتفاق افتاد. در کنار آن زحمات روسای برخی از فدراسیون‌ها چون کشتی و تکواندو با کسب مدال دیده شد. باید به تکواندو نمره ۲۰ داد و عملکرد هادی ساعی و تیم او از جمله اصغر رحیمی و تکواندوکاران در تاریخ جاودانه شد که با چهار ورزشکار در المپیک چهار مدال کسب کردند. به هادی ساعی برادر عزیزم تبریک می‌گویم زیرا این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی خوب او بود.

وی اضافه کرد: در کشتی آزاد می‌توانستیم رنگ چند مدال را عوض کنیم اما انصافا کشتی ما خوب عمل کرد و در کشتی فرنگی عالی عمل کردند و حسن رنگرز نشان داد مربی با دانش و باهوشی است. بعد از اینکه محمد بنا از کشتی فرنگی رفت همه دغدغه داشتند که کشتی فرنگی با چه چیزی مواجه می‌شود اما رنگرز عزیز نشان داد نه تنها چالشی به وجود نیامد بلکه او با تدبیری که داشت ریسک بزرگی کرد و جوان ۲۱ ساله را به انتخابی آورد و به المپیک برد و اسماعیلی توانست مدال طلای المپیک بگیرد. باید از علیرضا دبیر هم تشکر کنیم که در این چند سال زحمات زیادی کشید.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: شاید بخشی انتقاد وارد باشد که چرا همواره بار کاروان روی کشتی باشد اما از سال‌های قبل این چند رشته جزو رشته‌های مدال‌آور کشورمان بودند. در کنارش باید تلاش کنیم در رشته‌های دیگر مدال‌آور باشیم. گرچه علیپور در سنگنوردی پتانسیل طلا و شمشیربازی، ژیمناستیک و تیراندازی هم ظرفیت مدال دارند. این موضوع یک حمایت مالی و تدارک خوب می‌خواهد و امیدوارم در المپیک بعدی موفقیت بیشتری را کسب کنیم.

وی همچنین درباره لغو میزبانی مسابقات هندبال جوانان آسیا در شیراز، اظهار داشت: فدراسیون هندبال آسیا اعلام کرد که کشورها حاضر به حضور در این مسابقات نیستند و میزبانی را از ما گرفتند. ما از روز اول نامه و شکواییه خود را ارسال کردیم و مجددا شکواییه را دوباره ادامه می‌دهیم. به فدراسیون جهانی هندبال رونوشت دادیم و با تمام قدرت از حق و حقوق خود دفاع می‌کنیم و فدراسیون هندبال آسیا هم باید بداند که ایران کشور امنی است و ما هم تمام پیگیری‌های حقوقی را انجام می‌دهیم و دیگر هم شانسی برای میزبانی نداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha