۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85568071
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۹ تن ذرت دامی فاسد در اندیمشک معدوم شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85568071
۱۹ تن ذرت دامی فاسد در اندیمشک معدوم شد

دزفول - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: ۱۹ تن ذرت دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، منوچهر شیخی روز چهارشنبه بیان کرد: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی اندیمشک در بازدیدهای دوره‌ای از کارخانه‌های ذرت خشک کنی در این شهرستان بیش از ۱۹ تن ذرت خام دامی فاقد شرایط بهداشتی کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: ذرت‌های دامی کشف شده فاقد شرایط بهداشتی مناسب از جمله سوختگی بیش از حد و قارچ زدگی بودند و قابلیت مصرف در خوراک دام و طیور را نداشتند به همین دلیل پس از نظر کارشناسان این اداره و با دستور دادستان اندیمشک این ذرت‌ها به صورت بهداشتی معدوم شد.

رییس اداره دامپزشکی اندیمشک بیان کرد: نبود سم آفلاتوکسین حاصل از آلودگی قارچی آسپرژیلوس یکی از نکات مهم در سلامت مواد اولیه خوراک دام و طیور است چرا که باعث ایجاد باقیمانده سم در خوراک و سایر فرآورده‌های آلوده به کپک می‌شود و مصرف آن در جیره غذایی دام‌ها مخاطره‌های زیان آوری برای مصرف کننده نهایی در پی دارد.

وی افزود: نهاده‌های دامی و مواد غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور باید دارای کیفیت مناسب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و قارچی باشند و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه شوند تا در سلامت دام و محصولات دامی و همچنین روند رشد و پرورش دام و طیور اختلالی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، ذرت به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشور از سطح کشت بالایی در استان خوزستان برخوردار است.

خرداد امسال نیز ۲ تن بذر ذرت تقلبی توسط قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک کشف و ضبط شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha