استاندار: اشتغال اولویت مهم لرستان است

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85568072
استاندار: اشتغال اولویت مهم لرستان است

بروجرد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اشتغال در استان دغدغه اصلی و در اولویت کارهای مسوولان لرستان است و در این راستا پیگیری رفع مشکلات طرح اشتغال زا تسریع می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با مسوولان و مدیران بخش های مختلف شهرداری بروجرد در محل فرمانداری این شهرستان افزود: همه طرح هایی که به ایجاد اشتغال کمک می کنند قابل تحسین و حمایت هستند.

وی افزود: من برای اشتغال شهروندان دغدغه دارم ما در استان نیاز به ایجاد اشتغال داریم، طرح های مختلف شهرداری حتی در یک بوستان مهم است چون اگر طرحی تواند برای چند نفر ایجاد اشتغال کند، ارزشمند است.

استاندار لرستان بیان کرد: وضعیت بروجرد از نظر اشتغال بهتر از شهرهای دیگر استان است ولی در هر حال اشتغال دغدغه اصلی در استان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شهرداری اکنون علاوه بر اینکه بدهی ها را پرداخت کرده با انجام طرح هایی توانسته است به درآمد زایی برسد که این درامد در توسعه شهری و رفاه مردم تاثیرگذار است.

استاندار لرستان با استقبال از تشکیل کارگروه مدیریت شهری و روستایی ادامه داد: این کارگروه می تواند در عمران و مهندسی یا عمران و مهندسی و اشتغال باشد و این کارگروه که متشکل افرادی مرتبط و متخصص است می توانند مشاوران خوبی در حوزه مدیرتی شهری و روستایی باشند.

شفقت با اشاره به بازدید از طرح های مختلف عمرانی شهرداری بروجرد، گفت: بروجرد یکی از شهرهای بزرگ استان است و سهم مهمی در توسعه و پیشرفت استان دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تاکنون هفت بار به شهرستان بروجرد سفر داشته است، گفت: رویکرد ما در پیشبرد کارها، حضور میدانی و رسیدگی به برخی مشکلات و تسهیل موانع احتمالی است تا بتوان زودتر کارها را به نتیجه مورد نظر برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت بافت تاریخی بروجرد در توسعه گردشگری بیان کرد: یکی از درخواست ها در مورد بافت تاریخی بروجرد پیگیری برای دریافت مجوز افزایش ارتفاع در بازسازی ها است، که پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه در مورد بازسازی این است که سلیقه ای رفتار نشود و در نمای بیرونی معماری یکسانی در نظر گرفته شود چون نما و بیرون ساخت و سازها مسئله ای عمومی است و مردم آن را می بینند که باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

شفقت با اشاره به درخواست ساحت شهرک صنوف در بروجرد گفت: این کار با همکاری بین مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است از نظر ابلاغ پروانه مشکلی نیست با رعایت موراد قانونی در این خصوص می توان کار را پیگیری کرد تا با ایجاد این شهرک، صنوف آلاینده به آنجا منتقل شوند.

استاندار لرستان با تاکید بر توجه به اجرای قانون در موضوع ساخت وسازها گفت: استان لرستان با ساخت و سازهای غیرقانونی مواجه است که در مواردی همین ساخت و سازهای قانونی در نتیجه کوتاهی برخی دستگاههای اجرایی موفق به گرفتن مجوزهای لازم شده اند.

لزوم توجه به قانون در ساخت و سازها

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اجرای قانون در روند ساخت و سازها گفت: در مورد ساخت شهرک صنوف مخالف احداث آن نیستیم اما در عین حال انجام این کار روالی قانونی دارد که باید به آن توجه شود و نمی توان بی توجه به قانون ساخت آن را آغاز کرد.

احمدرضا دالوند افزود: با وجود درخواست مبنی بر ساخت این شهرک ولی هیچ کاری انجام نشده در صورتی که باید مراحل قانونی انجام و پرونده آن تکمیل و ارسال شد تا بتوان سرمایه گذار تامین کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیرهای قانونی را طی کرد، گفت: نمی توان از فضای سبز استفاده تجاری ساخت.

شهردار بروجرد گفت: شهرداری را در سال ۱۴۰۰ با یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم که با باور به خواستن توانستن است اقدامات موثری انجام شد به طوری که از نظر میزان اعتبارات افزایش قابل توجهی رخ داد.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: میزان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱، پنج هزار میلیارد ریال، سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰ هزار میلیارد تعیین شده که ۹۷ درصد آن تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: میزان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال است و ما توانسته ایم ۹۰۰ میلیارد ریال بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کنیم و بدهی در هیچ زمینه ای نداریم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در شهرداری که به درآمد زایی منجر شده است، گفت: از جمله خریداری تالار مهرگان که ۱۶۵ میلیارد ریال خریداری شد و اکنون درامد خوبی برای شهرداری به دنبال داشته است.

رییس شورای شهر بروجرد نیز در این جلسه گفت: شورای ششم تا الان هیچ جلسه چالشی نداشته و در هیچ موضوعی اختلاف ایجاد نشده است و بدون هیچ حاشیه ای رای گیری همیشه پایان مباحث بود.

محمد پاپی نژاد با انتقاد از اینکه ما اعتبارات مدیریت بحران دفع آب های سطحی را اصلا نداریم، گفت: این موضوع باید در استان رسیدگی شود علاوه بر این اعتبار دیوارکشی رودخانه ها که اعتبار باید توسط امور آب تامین شود.

وی با اشاره به ۲۸۰ هکتار بافت تاریخ بروجرد ادامه داد: با توجه قواعد ساخت و ساز مبنی بر عدم ارتفاع سازی اکنون در دادن مجوزها مشکل داریم و انبوه سازان استقبال نمی کنند که لازم است پیگیری های لازم صورت گیرد تا اجاز داده شود در ارتفاع یک طبقه اضافه کنند.

پاپی نژاد با اشاره به مشکل بروجرد در زمنیه تامین آب شرب گفت: در این خصوص نیازمند اعتبارات استانی هستیم با توجه به اینکه در بروجرد در جاهایی با قطعی آب مواجه هستیم.

رییس شورای شهر بروجرد با گلایه و انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: بخشی از اشیای تاریخی بروجرد به بهانه نبود مخزن استاندارد به مرکز استان انتقال داده شده در صورتی که ما آمادگی لازم برای همکاری ایجاد جایی مناسب برای این اشیای تاریخی را داریم که از استاندار می خواهیم پیگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha