دولت مکزیک حملات اسرائیل به مدارس و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دولت مکزیک «ادامه عملیات اسرائیل علیه مدارس و دیگر زیرساخت‌های ضروری در نوار غزه» را محکوم و این جنایت رژیم صهیونیستی را «مغایر با قوانین بین‌المللی بشردوستانه» ارزیابی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه مکزیک با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: دولت مکزیک، ادامه عملیات اسرائیل علیه مدارس و دیگر زیرساخت‌های ضروری در نوار غزه را محکوم و [نسبت به آن‌ها] ابراز تاسف می‌کند.

دستگاه دیپلماسی مکزیک افزود: چنین حملاتی به بهای جان شماری از افراد غیرنظامی تمام شده‌اند و به صورت کامل، در مغایرت با قوانین بین‌المللی بشردوستانه قرار دارند.

دولت مکزیک همچنین دستیابی به آتش‌بس و آغاز مذاکرات برای حل‌وفصل این مناقشه را خواستار شد.

ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را در مدرسه «التابعین» در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از سه بمب استفاده کرد که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل در نشست دیروز (سه شنبه) شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین از سوی اسرائیل گفت: هیچ جای امنی برای فلسطینی‌ها در غزه وجود ندارد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد رژیم اسرائیل طی ۱۰ ماه گذشته بیش از نیمی از مدارسی را که آوارگان غزه در آن‌ها اسکان داده شده‌اند، بمباران کرده است.

آنروا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: از چهارم ژوئن (۱۴ تیر) گذشته تاکنون، اسرائیل ۲۱ بار به مدارسی که به محل اسکان آوارگان تبدیل شده‌اند، حمله کرده است که در پی آن، دست‌کم ۲۷۴ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha