معاون استاندار: اسناد دفاع مقدس موجود در ادارات استان یزد جمع‌آوری و تدوین شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در ادارات و نهادهای استان هنوز هم اسنادی از دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد، گفت: جمع آوری، تدوین و اطلاع رسانی این اسناد برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، " علی اکبر عزیزی " روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مرکز اسناد برای جمع آوری و حفظ و انتقال این آثار تکلیف ویژه دارند.

وی با بیان اینکه سالانه در حوزه ایثار کتاب‌های مختلفی چاپ و منتشر می‌شود، گفت: رونمایی کتب مرتبط با دفاع مقدس نباید تنها به یک بازه زمانی محدود شود، بلکه با توجه به اهمیت این حوزه، باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به معرفی آثار نویسندگان این حوزه اقدام شود.

این مسئول یکی از برنامه‌های مهم که نقش اثربخشی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه مقاومت در جامعه دارد را دعوت از والدین رزمنده دانش آموزان و سخنرانی آنها در صبحگاه مدارس ذکر کرد.

عزیزی با بیان اینکه مناطقی از استان درخواست دفن پیکرهای مطهر شهدای گمنام را دارند، گفت: باید در هر منطقه ابتدا فضای مناسبی آماده و سپس برای انتقال و دفن شهدای گمنام اقدام شود.

معاون استاندار یزد گفت: حدود ۲۵ یادمان شهید گمنام در یزد وجود دارد که یادمان‌های این شهدای گرانقدر تکمیل نشده و باید به سرعت نسبت به ساخت و تکمیل آنها اقدام شود.

عزیزی تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران موظف هستند که نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند و هرچه سریعتر نسبت به ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام اقدام کنند.

معاون استاندار: اسناد دفاع مقدس موجود در ادارات استان یزد جمع‌آوری و تدوین شود

عزیزی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه هفت شهید گمنام در استان تشییع می‌شوند، افزود: برخی از شهرستان‌ها و مرکز استان درخواستی برای دفن شهید داشتند که تاکید می‌شود اگر قرار باشد شهید گمنامی در مکانی دفن شود باید ۸۰ درصد از یادمان شهدا قبل از دفن شهید آماده و ساخته شود و بعد شهید در آن مکان دفن شود.

وی گفت: به دلیل اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید یک جلسه ویژه با محوریت سپاه پاسداران استان تشکیل و در ارتباط با انجام برنامه‌های مختلف تصمیم گیری شود.

در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار ارائه کردند.

در پایان جلسه از پوستر اثر موسیقی با کلام شهدای خدمت رونمایی شد .

یزد دارای حدود ۵۰ هزار رزمنده دفاع مقدس است و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha