فرماندار خرمشهر: یک بیمارستان و سه درمانگاه به زائران در شلمچه خدمت‌رسانی می‌کنند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر و جانشین قرارگاه اربعین شلمچه گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاسم سلیمانی و سه درمانگاه در پایانه مرزی شلمچه مستقر و به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگارایرنا مسعود خواست خدایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: ۱۵ اتاق سرد ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۷۰ چشمه حمام در پایانه مرزی مستقر و احداث شده است.

وی افزود: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس واحد در سه شیفت عهده‌دار انتقال زائران از خرمشهر به نقطه صفر مرزی و برعکس هستند و ۲ ریل‌باس به صورت رایگان زائران را از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر به شلمچه منتقل می‌کند.

خواست‌خدایی گفت:۲۰ هزار نفر ظرفیت استراحت ایمن و خنک در مسیر منتهی به شلمچه برای استقرار و استراحت زائران در مواکب حسینی تدارک دیده شده است که زائران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در خصوص داروهایی که کشور عراق ورود آن‌ها را ممنوع اعلام کرده، با مسئولان این کشور تعامل شده و در صورت مشاهده این داروها از جمله کدئین، مدیریت آن به نیروهای انتظامی کشورمان سپرده می‌شود تا زائر به خاطر چنین مواردی از راه خود در سفر به عتبات عالیات باز نماند.

خواست‌خدایی افزود: پس از مذاکره و ملاقات‌های انجام شده با طرف عراقی و بعد از نخستین سفر دریایی آزمایشی که با کشتی مسافربری ساحل اروند یک از بندرخرمشهر به بصره چند روز گذشته انجام شد، نخستین سفر رسمی زاِئران اربعین روز پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد از اسکله بندر خرمشهر به مقصد بندر بصره انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha