کارنامه وزیر پیشنهادی در اجرای طرح‌های عظیم آب و برق درخشان است

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن آب‌وخاک پایدار ایران گفت: کارنامه وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه طرح‌های توسعه‌ای و سخت‌افزاری آب و برق درخشان است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «محسن موسوی خوانساری» در خصوص معرفی «عباس علی‌آبادی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای علی‌آبادی سال‌ها در صنعت آب و برق فعالیت کرده است و با این دو صنعت آشنایی کافی دارد.

وی ادامه داد: بررسی رزومه و سوابق کاری علی‌آبادی در صنعت آب و برق نشان می‌دهد که او در حوزه طرح‌های توسعه‌ای و اقدام‌های سخت‌افزاری چه در حوزه آب و چه در حوزه برق اقدام‌ها مؤثری را در سال‌های گذشته انجام داده و ازاین‌حیث کارنامه درخشانی دارد.

عضو هیات مدیره انجمن آب‌وخاک پایدار ایران خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو سال‌ها به‌عنوان معاون وزیر، مدیرعامل شرکت آب نیرو و مدیرعامل شرکت مپنا فعالیت کرده است و بسیاری از سدهای بزرگ کشور مانند سد بختیاری در دوره مسئولیت وی ساخته شد که نشان از توانمندی او در حوزه اقدام‌های توسعه‌ای و سخت‌افزاری دارد.

موسوی خوانساری گفت: با این‌ حال چالش بزرگ صنعت آب و برق کشور در حال حاضر اجرای اقدام‌های نرم‌افزاری در حوزه مدیریت و کنترل مصرف و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست که لازم است وزیر جدید نیرو دراین‌خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

این کارشناس صنعت آب و برق کشور، با بیان اینکه در سه سال اخیر اقدام‌های شایسته‌ای در حوزه طرح‌های نرم‌افزاری مانند نقشه جامع آب کشور، تدوین سند امنیت غذایی، مدیریت توأمان آب و برق از طریق کنتورهای هوشمند، راه‌اندازی تابلوی سبز بورس، فروش برق نیروگاهی در بورس آغاز شد، گفت: باتوجه‌به اهمیت بالای طرح‌های نرم‌افزاری و نقش مؤثر آن در رفع ناترازی‌ها باید این موضوع در دوره جدید وزارت نیرو نیز موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha