وبینار تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار ۳۰ مرداد برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- دومین وبینار از سلسه وبینارهای توسعه نگرش تحلیل سیستمی با محوریت تحلیل سامانه‌های کاربردی: تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار با سخنرانی النا روونسکایا، از مؤسسه بین‌المللی یاسا (IIASA) سه‌شنبه ۳۰ مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی علم ایران، این بنیاد در چارچوب عضویت خود در مؤسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها (یاسا) و با هدف توسعه نگرش تحلیل سیستمی در رویارویی با مسائل پژوهشی کلان ملی و فراملی، در حال برگزاری سلسله رویدادهایی به صورت مجازی، با حضور متخصصین برجسته مؤسسه یاسا است.

وبینار دوم با موضوع تحلیل سامانه‌های کاربردی؛ با سخنرانی النا روونسکایا (Elena Rovenskya) مدیر برنامه تحلیل سیستم‌های پیشرفته مؤسسه یاسا از ساعت: ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

روونسکایا در این وبینار به ارائه سخنرانی پیرامون تحلیل کاربردی سیستم‌ها: تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار منابع خواهد پرداخت. مدیریت مؤثر سیستم‌های وابسته به منابع طبیعی مانند غذا، آب و دیگر منابع نیازمند تصمیم‌گیری در شرایط عدم قطعیت ذاتی است، موضوعاتی مانند نوسانات قیمت‌های آینده یا شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی نیز در این دسته جای می‌گیرند.

در این سخنرانی، چارچوبی مدل‌سازی برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری در شرایط عدم قطعیت معرفی خواهد شد. این رویکرد از بهینه‌سازی تصادفی بهره می‌برد که امکان تعیین سطح قابل قبول ریسک را فراهم کرده و اطمینان می‌دهد که تصمیمات از این آستانه فراتر نروند. در این وبینار چندین کاربرد از این چارچوب، از جمله برنامه‌ریزی تولید غذا در غرب آفریقا و مدیریت یک سیستم غذا-آب-انرژی در چین مورد بحث قرار خواهند گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://www.skyroom.online/ch/insf/international در این رویداد تخصصی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، موسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها (یاسا) واقع در کشور اتریش، یک موسسه مستقل غیردولتی است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در موضوعات و مسائل مورد بسیار مهم بین‌المللی مانند تغییر اقلیم، انرژی، آب، امنیت غذایی آلودگی هوا و عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند.

یاسا در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط ۱۲ کشور دنیا که معتقد بودند، کشورها باید بدون توجه به ارتباطات سیاسی به لحاظ علمی با یکدیگر ارتباط داشته باشند، تاسیس شد. این موسسه، ارتباط بین شاخه‌های مختلف علوم را برقرار می‌کند و متخصصان برجسته ده‌ها کشور جهان از جمله تعدادی از برندگان جوایز نوبل با یاسا همکاری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha