به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدهادی زاهدی، مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به تلاشهای صورت گرفته طی ۳ سال گذشته در حوزه هوشمندسازی خدمات، گفت: با وجود افزایش تعداد شاخصهای ارزیابی و نیز سختگیرانهتر شدن شیوه ارزیابی دهمین دوره پایش دولت الکترونیکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری (ستاد وزارتخانه و تمامی سازمانهای تابعه) موفق شد در بین تمامی وزارتخانهها از رتبه نوزدهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)، به رتبه پنجم در ارزیابی دوره نهم (سال ۱۴۰۱) و رتبه دوم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) ارتقاء جایگاه داشته باشد.
زاهدی همچنین از ارتقا ۳۳ پلهای رتبه ستاد وزارت علوم از جایگاه چهل و نهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)، به رتبه شانزدهم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) خبر داد.
مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به اینکه ارزیابی دوره دهم پایش دولت الکترونیکی بر مبنای ارزیابی چهار اولویت سیاستی؛ ۱-دولت کاربرمحور، ۲-دولت شفاف، ۳-دولت یکپارچه و هوشمند ۴-دولت مشارکتی و در ۳۹ شاخص اصلی انجام گرفته است، گفت: الکترونیکی کردن خدمات، اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و میزان هوشمندسازی خدمات، از اولویتهای ارزیابی این دوره بوده است.
زاهدی همچنین از پیشرفت پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ دانشگاه و موسسه آموزشی، پژوهشی و فناوری با بیش از ۵۳۰ سامانه دانشگاهی به این پنجره متصل شدهاند و بیش از ۶۰ میلیون بار خدمت از طریق این پنجره به هموطنان ارائه شده است.
نظر شما