۷۰ درصد باستانی‌کاران سمنان در سنین‌ پایه هستند

سمنان - ایرنا - رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان گفت: حدود ۷۰ درصد ورزشکاران این ورزشی در استان را سنین پایه تشکیل می‌دهند.

سلیمان دهرویه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نونهالان، نوجوانان و جوانان جزو سنین نوپا محسوب می‌شوند، افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در گروه‌های سنی دیگر اعم از امید و پیشکسوتان در سمنان فعال است.

وی ادامه داد: هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان برای استعدادیابی و جذب گروه سنین‌ نوپا در محله‌های کمتربرخوردار ورزش‌های پهلوانی را از زورخانه به محله‌ها برده است که اجرای این طرح موجب جذب تعداد زیادی ورزشکار بااستعداد شد.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان اضافه کرد: باستانی‌کاران این استان با حضور در محله‌های کم‌برخوردار شهر و انجام حرکت‌های ورزشی در معرفی این رشته ورزشی و جذب مخاطب همراهی می‌کنند.

۷۰ درصد باستانی‌کاران سمنان در سنین‌ پایه هستند

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان ورزشی ملی و مذهبی ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و باید بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

دهرویه اظهار کرد: رسانه‌ها در ترغیب و ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه در جامعه نقش مهمی دارد و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان بیان کرد: نگاه ویژه در زمینه تخصیص اعتبارات به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در تقویت زیرساخت‌ها، جذب مخاطب و کاهش‌آسیب‌های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار موثر است.

حدود ۹۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان فعالیت دارند و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال شمار ورزشکاران سازمان یافته این رشته ورزشی به یکهزار و ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

ورزشکاران زورخانه‌ای استان سمنان با همت و تلاش خود ۶ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۲ مدال برنز را در مسابقات ملی سال ۱۴۰۲ از آن خود کردند و ۲ ورزشکار نیز در رقابت‌های استعدادهای برتر کشور حضور یافتند.

این هیات طبق ارزیابی‌های ملی در سال ۱۴۰۲ از لحاظ عملکرد در رتبه ششم بین ۳۱ استان کشور قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha