۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85568260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: سمن‌ها از وابستگی به دستگاه‌های دولتی پرهیز کنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ماهیت سازمان های مردم نهاد، مردمی بودن و فعالیت با مردم است و دولتی شدن این سازمان ها یک نوع آسیب محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان در سنندج اظهار کرد: ادارات و بانک ها مسئولیت‌های اجتماعی دارند که باید سازمان های مردم نهاد با تلاش و فعالیت های چشمگیر از این ظرفیت استفاده کنند اما وامدار دستگاه‌ها نشوند.

وی افزود: نوع طرح های سازمان های مردم نهاد و اهمیت آن می تواند حمایت ها را جذب کند و باید این سازمان ها طرح های خوب و با توجیه بالا ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان حضور مربیان و ورزشکاران کردستانی در عرصه های مختلف فراملی را برای شناخت استان مناسب دانست با اشاره به لزوم فعالیت ممتاز سمن ها و افزود: این قهرمانان و اسوه های ورزشی توانسته اند نام این استان را در سطح ملی مطرح و باید سمن‌ها نیز با فعالیت های درخشان حمایت و نظر نهادها را به خود جلب کنند.

پورذهبی ادامه داد: فضای مجازی امتیازات و در کنار آن آسیب هایی دارد که باید سمن ها طرح های بروز و ویژه خود را در این زمینه متمرکز کنند و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورزش ظرفیت خیلی بالایی برای معرفی جوانان و زمینه سازی برای شکوفایی استعدادها دارد و این استان با وجود جوانان مستعد باید چندین ملی پوش در رشته های مختلف داشته و بتوانند استان را به همه معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به سمن ها توصیه کرد فعالیتشان در بستر کانون های پرورش فکری و خدمت به جوانان و نوجوانان در برنامه ها گنجانده شود و گفت: اعضا و مدیران سمن ها باید با عزیمت به شهرستان ها ظرفیت ها را شناسایی کنند.

پورذهبی ورود به بحث طرح های پژوهشی و مطالعاتی و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه استان را از فعالیت های خوب برای سمن ها عنوان کرد و افزود: فعالیت ۷۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان ظرفیت خوبی برای حل مشکلات این قشر است.

فعالیت بیش از ۱۰ مرکز مشاوره خانواده و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم به فعالیت بیش از ۱۰ مرکز مشاوره خانواده و جوانان با مجوز ورزش و جوانان، اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری مجوز فعالیت پنج مرکز مشاوره برای زوج های جوان و خانواده ها از سوی این اداره کل صادر خواهد شد.

آمنه غلام ویسی به برگزاری هفته جوان اشاره و اضافه کرد: ویژه برنامه های مختلفی برای این هفته از سوی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در نظر گرفته شده که بعضی از این برنامه ها ابتکار خود جوانان است.

وی با بیان اینکه چهار جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان سال گذشته برگزار شد، افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه در هفته جوان برگزار شد و بیش از ۴۰۰ جوان در جلسات نشست های تخصصی گفت و شنود با جوانان و سمن ها  حضور پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: ۲۴ طرح اشتغالزایی در حوزه جوانان سال گذشته بررسی و به تصویب رسید و به دبیرخانه وزارت ورزش و جوانان ارسال شدند و مورد تایید قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha