شهردار کرمان: اتباع بیگانه موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند

کرمان- ایرنا- شهردار کرمان گفت: اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، در کنار دیگر شهروندان، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن تویسرکانی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با اشاره به اینکه یک شهر، با کمک و همراهی شهروندان ساکن در آن شهر، با پرداخت به‌موقع عوارض اداره می‌شود، افزود: طبق مصوبه وزارت کشور که برای تمام شهرداری‌های کشور به‌صورت یکسان وضع شده، اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند؛ چراکه آنها نیز از خدمات شهر و شهرداری استقاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض با هماهنگی و تایید اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی انجام می‌شود، اظهار داشت: این عوارض در اقدامات عمرانی و خدماتی هزینه می‌شود.

شهردار کرمان ادامه داد: در حال‌حاضر، اقدامات متعددی در حال اجراست و روزانه ۴۵ تیم عمرانی در این شهر فعالیت دارند.

وی از برنامه شهرداری برای آسفالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع، خبر داد و به محدود بودن اعتبارات داخلی شهرداری، اشاره کرد و گفت: شهر کرمان در مقایسه با شهرهایی چون یزد و شیراز، بودجه کافی در اختیار ندارد.

تویسرکانی با توجه به لزوم همراهی دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها با شهرداری برای آبادانی شهر کرمان، به تعامل سازنده با اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون دستفروشی اتباع افغانستانی در بازار، ساماندهی کارگران افغانستانی در ایستگاه‌های تعریف‌شده، اقامت آنها در بافت تاریخی و لزوم پرداخت عوارض واقعی به نسبت جمعیت حاضر در شهر کرمان، ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات امنیتی، اجتماعی و قضایی در خصوص اتباع مطرح است، تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه دوطرفه بین اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری و شهرداری کرمان، برای پیشبرد امور مربوط به اتباع ساکن در کرمان، تنظیم و امضا شود.

شهردار کرمان: اتباع بیگانه موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند

اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز در این نشست، با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت دو طرف در همکاری متقابل، برای استفاده شهرداری از ماشین‌آلات طبق زمان و مکان مشخص‌شده اعلام همکاری کرد.

روح‌الله خضری‌پور، با اشاره به اهمیت موضوع پرداخت عوارض شهروندان هر شهر به شهرداری آن شهر، گفت: با وزارت کشور چندین‌بار مذاکره کردیم تا تعیین عوارض شهری مختص اتباع خارجی، به شورای اسلامی شهر سپرده شود و این رقم نیز افزایش یابد.

وی موضوع اشتغال اتباع خارجی را در بافت تاریخی مطرح کرد و افزود: طبق مصوبه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی وزات کشور، اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است و این شامل شهر کرمان نیز می‌شود.

خضری‌پور همچنین پیشنهاد داد ایستگاه‌های استقرار کارگران ساختمانی افغانستانی در جاهای مشخص ایجاد و از پراکندگی و حضور کارگران افغانستانی در معابر شهری کاسته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha