۲۷ نفر عامل تخریب اراضی ملی در بیله‌سوار به مراجع قضایی معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان گفت: امسال ۲۷ نفر از عاملین تخریب اراضی ملی در منطقه حفاظت شده مغان ضمن تشکیل پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد قویدل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد به‌صورت غیرمجاز اقدام به تغییر کاربری اراضی ملی جهت کشاورزی و ساخت و ساز کرده و برخی نیز بدون داشتن پروانه اقدام به چرا و تعلیف دام‌های خود در اراضی منطقه حفاظت شده مغان می‌کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان افراد متخلف را شناسایی و جهت مجازات قانونی ضمن تشکیل پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی بیان کرد: مناطق و زیستگاه های تحت مدیریت به صورت شبانه‌روز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

وی افزود: منطقه حفاظت شده مغان به مساحت ۳۵ هزار و ۲۱۸ هکتار در ضلع جنوب غربی شهرستان بیله‌سوار واقع شده است ، از سال ۱۳۹۰ در راستای احیای گونه آهوی مغان به‌عنوان منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده و هر گونه عملیات ساخت و ساز و ورود و خروج دام به آن باید با نظارت محیط زیست انجام شود.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha