مدارک و برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو منطبق با اسناد بالادستی است

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدارک و برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو را منطبق با اسناد بالادستی دانست و گفت: کمیسیون برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی حدود ۱۸۰۰ دقیقه وقت اختصاص داده است. 

حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت سه روز همه وزرای پیشنهادی با حضور در جلسه کمیسیون به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و به سوالات نمایندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق برنامه ریزی کمیسیون انرژی مجلس، برای هر وزیر ۹۰ دقیقه وقت تعیین شد که ۴۰ دقیقه به وزیر پیشنهادی و ۵۰ دقیقه هم به اعضای کمیسیون اختصاص داشت تا سؤالات خود را از وزرای پیشنهادی مطرح کنند. همچنین هر نماینده ۲ دقیقه سؤالات و نظرات خود را مطرح کرد.

وی با اشاره به ۲۰ دقیقه زمانی که به وزرای پیشنهادی اختصاص داده شده بود، گفت: وزرای پیشنهادی در این زمان برنامه‌های خود را تشریح کنند همچنین دقایق پایانی را به سؤالات نمایندگان پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس بیان داشت: طبق این ماده کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند که بعد از بررسی صلاحیت وزرا، تطبیق مدارک و برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی را تأیید کند که در همین راستا کمیسیون انرژی باید در خصوص وزرای نفت و نیرو این اقدام را انجام دهد.

نماینده مردم عسلویه در مجلس افزود: در جلسه دیروز سه‌شنبه کمیسیون انطباق مدارک و برنامه های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو با رای اجماعی ۲۰ نفر حاضر در کمیسیون مورد تائید قرار گرفت و برای وزیر نفت نیز در این باره در دستور کار است.

احمدی با تقدیر از اعضای کمیسیون در بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی و مشارکت فعال در این زمینه خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امروز هم ادامه دارد و کمیسیون برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی بیش از هزار و ۸۰۰ دقیقه وقت اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha