دنیامالی جایگاه ورزش قهرمانی و همگانی کشور را ارتقا خواهد داد

تهران - ایرنا - نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سابقه ارزشمندی در این حوزه برخوردار است و توانایی ارتقای جایگاه ورزش قهرمانی و همگانی در کشور را دارد.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره احمد دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای دنیا مالی همکار ما در مجلس هستند و سابقه ارزشمندی در این حوزه داشته و مسوولیت‌های ایشان در ورزش کشور کاملا روشن است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس افزود: با توجه به سابقه‌ ایشان در ورزش و توانایی که در اجرا دارند، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌تواند به وعده‌ها و برنامه‌های خود با بهره گرفتن از جامعه نخبگانی ورزش کشور به درستی عمل کند.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به ورزش قهرمانی و همگانی کشور و افزایش سهمیه بانوان در رقابت‌های بین المللی و المپیک دارد و می‌تواند همراه با بهره بردن از متخصصان ورزشی و کارشناسان دلسوز به انتظاراتی که در ورزش کشور وجود دارد، جامع عمل بپوشاند.

این نماینده مجلس درباره فهرست اعضای کابینه دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: اعضای کابینه هوشمندانه چیده شدند و به نظر می‌رسد بر اساس اسامی که در فهرست وزرای پیشنهادی دولت دیده می‌شود، با رای قاطع نمایندگان مجلس، دکتر پزشکیان می‌تواند به برنامه‌های خود عمل کرد.

به گزارش ایرنا، احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی که در ابتدای دهه ۸۰ در مدیریت کشور حضور داشته و در پست‌های مهمی مانند معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته داشته است.

دنیامالی همچنین از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت.

دنیا مالی از سال ۱۳۸۳ تا ۸۹ ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. در زمان ریاست دنیا مالی در فدراسیون قایقرانی، تیم آب‌های آرام ایران موفق شد در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

همچنین در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان، قایقرانی ایران مدال‌های ارشمندی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانژو کسب کرد.

البته تمام سوابق ورزشی دنیا مالی به قایقرانی ختم نمی‌شود بلکه وی در چند مقطع به عنوان رئیس و عضو هیات رئیسه باشگاه پرطرفدار ملوان انزلی فعالیت داشته و اکنون نیز رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

دنیا مالی که سابقه معاونت وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد از سال ۱۳۹۲ به سیاست کشور بازگشت و با فهرست اصلاح‌طلبان موفق به حضور در چهارمین دوره شورای شهر شد. وی در آن انتخابات ۱۵۷ هزار رای از مردم تهران کسب کرد.

احمد دنیامالی در سطح استانی نیز پست‌های مدیریتی حساسی را بر عهده داشته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی از مهمترین آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha