انتخابی کاپ آسیا، اولین چالش مرد یونانی؛ «مانولوپولوس» و آرزوهای دست یافتنی

تهران- ایرنا- با انتخاب مانولوپولوس به‌عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، این تیم از بلاتکلیفی خارج شد و اکنون باید دید مرد یونانی در پنجره انتخابی کاپ آسیا چه عملکردی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فدراسیون بسکتبال و کمیته فنی این فدراسیون از حدود ۵ ماه پیش بررسی گزینه‌های پیشنهادی تیم ملی را در دستور کار قرار داد. در این میان با توجه به زمان اندک تا مسابقات پیش‌روی تیم ملی، گزینه‌ها داخلی و خارجی به صورت هم‌زمان مورد ارزیابی قرار گرفتند تا در نهایت بهترین گزینه و البته فردی که با سیاست‌های ورزش و فدراسیون ما همخوانی داشته باشد، مشخص و معرفی شود.

یکی از این سیاست‌ها این بود که اگر مربی خارجی باشد، پروازی نبوده و زمان کافی و لازم را برای هدایت تیم ملی ایران در اختیار داشته باشد. به نوعی او نباید درگیر رقابت‌های مهمی مانند یورولیگ باشد تا تیم ملی بتواند از دانش او به خوبی بهره برده و فدراسیون با خیالی آسوده، تیم را به او بسپارد.

انتخابی کاپ آسیا، اولین چالش مرد یونانی؛ «مانولوپولوس» و آرزوهای دست یافتنی

جواد داوری پیش از این و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرده بود که با توجه به پایان مدت ریاستش بر فدراسیون بسکتبال در انتهای ۱۴۰۴، قصد دارد قرارداد همکاری را تا همان زمان منعقد کند و در صورت حضور ۴ ساله دوباره در فدراسیون بسکتبال و البته عملکرد موفق سرمربی تیم ملی، این همکاری تمدید خواهد شد که همین موضوع در قرارداد سرمربی جدید گنجانده شد.

البته در این میان گزینه‌های زیادی که مورد ارزیابی قرار گرفتند، مربیان ایرانی بنا به دلایلی از جمله مسائل شخصی و شلوغی برنامه‌های خود، امکان همکاری نداشتند تا در نهایت فدراسیون چاره کار را در مربیان خارجی ببیند. در این میان و پس از مدت‌ها مذاکره با مربیان مختلف به نظر می‌رسید گزینه ایتالیایی در راه تهران باشد اما این امر محقق نشد تا صحبت از مربی دیگری مطرح شود.

انتخابی کاپ آسیا، اولین چالش مرد یونانی؛ «مانولوپولوس» و آرزوهای دست یافتنی

در نهایت فدراسیون بسکتبال از سوتیریس مانولوپولوس رونمایی کرد. مربی ۵۴ ساله اهل یونان که سابقه مربیگری و سرمربیگری در تیم ملی مردان یونان، دینامو بوکورشتی رومانی، پاناتینایکوس یونان، آریس، ایفایستوس بی‌سی، پریستری و AEK آتن را در کارنامه دارد و باید دید او با تیم ملی ایران چه سرنوشتی خواهد داشت. سرنوشتی که امیدواریم افتخارات گذشته بسکتبال ایران را دوباره تکرار کند و به نوعی ما را به آرزوهای دست یافتنی، برساند.

مرد یونانی در سال ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت و پیش از آن هم به عنوان مربی در خدمت تیم ملی کشورش بوده است. با نگاهی به کارنامه فعالیت او می‌بینیم که بیشتر زمان خود را به یورولیگ اختصاص داده و از فرصت‌هایی که داشته به خوبی استفاده کرده است. طبق برنامه قرار است او روز یکشنبه وارد ایران شود تا از نزدیک وضعیت بسکتبال ما و شرایط را بررسی کند و باید منتظر ماند تا نتایج او با تیم ملی بسکتبال ایران را تحلیل کرد.

قرارداد او تا پایان ۱۴۰۴ است و اولین چالش مرد یونانی به پنجره انتخابی کاپ آسیا باز می‌گردد، جایی که تیم ملی بسکتبال ایران باید دوم آذرماه به مصاف قزاقستان برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha