۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85568472
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای تجهیز ۲ کتابخانه روستایی همدان

همدان - ایرنا - سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۲ باب کتابخانه روستایی به همت بانک پاسارگاد در شهرستان همدان احداث و ۱۴ میلیارد ریال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور تهیه تجهیزات این واحدها اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد معینی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۰ کتابخانه عمومی در استان افتتاح شد، پنج پروژه آماده افتتاح شده و ۱۸ پروژه نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه و شبکه بزرگ اجتماعی در جامعه نقش ایفا می‌کنند و خدمات آنها از ۲ نوع به بیش از ۶۰ مورد در کتابخانه‌های بازسازی شده افزایش یافته است.

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای تجهیز ۲ کتابخانه روستایی همدان

ضرورت تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های عمومی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهر همدان نیاز به تعمیر و بازسازی دارند تصریح کرد: یک چهارم کتابخانه‌های عمومی استان در این شهرستان واقع شده که عمر آنها به ۳۰ تا ۵۰ سال باز می‌گردد و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.

معینی تاکید کرد: احداث کتابخانه در مناطق مختلف همدان، ایجاد کتابخانه سیار و افزایش کتابخانه‌های روستایی از جمله نیازهای شهرستان همدان است.

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای تجهیز ۲ کتابخانه روستایی همدان

توجه به دانایی از مسیر کتاب محقق می شود

فرماندار شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی برای از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهار کرد: با وجود فراگیری شبکه‌های اجتماعی، کتاب جذابیت خود را حفظ کرده است چراکه توجه به دانایی از مسیر کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.

مسلم مخفی افزود: سال گذشته به دلیل اهمیت موضوع، ۲۰ درصد بودجه شهرستان به آموزش و پروش اختصاص یافت که البته همه نیازها رفع نشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزارتخانه‌ها است تصریح کرد: بنابراین مدیران شهرستانی و استانی باید برای جذب این اعتبارات حساب ویژه‌ای باز کنند.

فرماندار همدان با بیان اینکه حضور خیران در حوزه کتابخانه سازی در این شهرستان چشمگیر است گفت: پس از احداث کتابخانه باید برای مردم خانه به خانه دعوت نامه بفرستیم تا در کتابخانه‌ محل خود عضو شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه شهرستان دارای ۲۷ باب کتابخانه شامل ۲۳ باب شهری، سه روستایی و یک سیار شهری است اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برا غنی سازی اوقات فراغت هستند.

سید علی‌اصغر طباطبایی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفت محور افزود: خواندن و مهارت‌های ادبی، آموزش‌های ویژه شامل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، کارآفرینی و تقویت کسب و کارهای محلی، کارگاه‌های آموزشی، ارتقا و توسعه آموزش، مهارت‌های تحکیم و تعالی خانواده و سواد علمی محور اصلی برنامه‌های اوقات فراغت هستند.

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای تجهیز ۲ کتابخانه روستایی همدان

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) مراکز مشاوره "راه زندگی" در کتابخانه‌های مرکزی، شاهد، مدرس و شهید مظاهری شهر مریانج به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای مستقر شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه این کتابخانه‌ها از نهادهای قدیمی استان هستند و نیاز به بازسازی دارند ادامه داد: ۲ کتابخانه روستایی نیز در شهرستان همدان احداث شده و آماده افتتاح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha