۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۷
کد خبر: 85568491
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مراقبت از مسائل فرهنگی و تربیتی دانش آموزان بسیار مهم است

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: مراقبت از مسائل فرهنگی و تربیتی دانش آموزان بسیار مهم و حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا شهاب زاده عصر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا اظهارکرد: کیفیت آموزش و مسائل پیرامونی آن بسیار مهم است ولی نباید از بحث تربیتی و فرهنگی دانش آموزان غافل شد زیرا دشمنان سالها به دنبال نابودی فرهنگ و هویت ما هستند.

وی افزود: در زمانی که در حال جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی هستیم، موضوعات مختلفی پیش می آید که باعث می شود از اصل تربیت این نسل مهم کشور غافل شویم.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند مسوولان کشور کم کاری داشته باشند تا آنها با زیبا جلوه دادن موضوعات غیر، دانش آموزان را به سمت خود بکشند و از اصل نظام و دین دور نمایند بنابراین باید هوشیار باشیم.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید طبق زمان بندی و در موقع مقرر برگزار شود چراکه کم کاری و عدم هزینه کرد ما در این برهه از زمان در خصوص دانش آموزان می تواند خسارات جبران ناپذیری برجای گذارد زیرا مخاطبین این شورا مهمترین قشر جامعه و آینده ایران اسلامی هستند.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: مردم آستارا به جهت سواد و جایگاه اجتماعی از موقعیت بالایی برخوردار هستند و از این رو کارهای فرهنگی در این شهرستان بهتر و بیشتر نتیجه دارد همچنین باید در خصوص اهمیت فرهنگ برای نسل جوان و نوجوان بیشتر با آنها تبادل نظر داشت.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای خوبی که دولت سیزدهم در خصوص رفع مشکلات وزارتخانه ها به مرحله اجرا گذاشت، طرح مولد سازی بود که بسیاری از مشکلات را حل کرد، از این رو اگر آموزش و پرورش هم بهتر و بیشتر از این قانون استفاده می کرد امروز در شهرستان شاهد کمبود منابع مالی برای ساخت و بازسازی مدارس نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در مدارس نیاز جدی به بازسازی و نوسازی دارد گفت: یکی از نتایج این موضوع این است که نوسازی مدارس در روحیه دانش آموزان تاثیر مهم و بسزایی دارد و نشاط آور می باشد.

فرماندار آستارا بیان کرد: همکاری و همیاری بین شهرداری و آموزش و پرورش می تواند برخی از مشکلات ساخت و ساز و مسائل مرتبط را از بین ببرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز اظهار کرد: با همه توان در راستای رفع مشکلات و کمبودهای دانش آموزان گام برمی‌داریم و امیدواریم باعث ثمره های خوبی برای آنها باشد.

عسگر شایان افزود: از این رو ۱۱ مدرسه کم برخوردارد شهرستان بازسازی شده و تعدای هم تا پایان سال بازسازی و مرمت خواهند شد تا دانش آموزان با خیال آسوده در آن به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در ستاد اسکان شهرستان آستارا در تابستان امسال تا این لحظه ۲ هزار و ۸۰۷ نفر اسکان داده شده اند و همه مراکز و مدارس ما آماده میزبانی از همکاران می باشد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از املاک آموزش و پرورش با پیگیری های صورت گرفته، سند دار شده است و مابقی آن نیز در مدت زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha