۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85568493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

منبع لبنانی: نشست‌های دوحه «فشرده» و برای حصول «توافق آتش‌بس» خواهد بود

تهران- ایرنا- یک منبع رسمی لبنانی به نقل از فرستاده رئیس جمهوری آمریکا گفت که نشست‌های دو روزه دوحه به صورت فشرده برگزار خواهد شد و حصول توافق آتش‌بس در غزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یک منبع رسمی لبنانی در مصاحبه با شبکه الجزیره به نقل از «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه که به بیروت سفر کرده است، گفت که واشنگتن تلاش‌های زیادی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه انجام می‌دهد.

این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، تصریح کرد: نشست‌های دوحه فشرده و به مدت دو روز خواهد بود و طی آن برای دستیابی به توافق تلاش خواهد شد. در این نشست‌ها بر دو بخش مربوط به طرح اجرایی توافق تمرکز خواهد شد.

به گفته این منبع، هوکشتاین همچنین تأکید کرد که دولت آمریکا برای ممانعت از گسترش دامنه درگیری در لبنان تلاش می‌کند.

این منبع با بیان اینکه هوکشتاین خواستار آرام‌سازی اوضاع در لبنان به منظور ممانعت از تشدید اوضاع و کشانده شدن به سمت جنگ است، افزود که آمریکا معتقد است توقف جنگ در غزه به آرام‌سازی اوضاع در لبنان خواهد انجامید.

هوکشتاین امروز همچنین با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

بری در این دیدار بر ضرورت توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و لبنان که از بیش از ۱۰ ماه پیش آغاز شده است، تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

شبکه المیادین امروز چهارشنبه به نقل از یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس بدون ذکر نام گفت که نمایندگان این جنبش در نشست‌ دوحه که قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha