متهم کردن روزنامه‌نگاران در غزه به «تروریسم»، جان آنها را به خطر می‌اندازد

تهران-ایرنا- فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، خواستار توقف اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و پرمخاطره رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران در فلسطین به ویژه نوار غزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، این فدراسیون تاکید کرد: مقابله اسرائیل با رسانه‌ها و اشاره آن به همدستی روزنامه‌نگاران غزه با تروریسم، باعث به خطر افتادن جان آنها می‌شود.

در همین راستا، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب وجهه روزنامه نگاران فلسطینی از طریق نسبت دادن اتهام بی اساس تروریسم به آنها را محکوم کرد.

این کمیته همچنین تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه اتهام‌زنی به روزنامه‌نگاران باعث به خطر افتادن جان آنها و تضعیف اعتماد افکار عمومی به رسانه‌ها خواهد شد.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید ضمن پایان دادن به تبلیغات برای تخریب وجهه روزنامه‌نگاران، امکان انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره کشته شدن آنها در غزه را فراهم کند.

این کمیته تاکید کرد: رژیم اسرائیل باید به ادعاهای اثبات نشده خود مبنی بر تروریست بودن روزنامه‌نگارانی که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، پایان دهد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت قریب به ۴۰ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۲ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

چند روز پیش (۱۹ مرداد) در پی انتشار خبر شهادت «تمیم معمر» خبرنگار شبکه تلویزیونی «فلسطین» و «عبدالله السوسی» خبرنگار شبکه تلویزیونی «الاقصی»، اعلام شد که شمار شهدای رسانه از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون به ۱۶۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha