امسال ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی توزیع می‌شود
شایان نادری سمت چپ تصویر

جیرفت - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایری گفت: امسال برنامه ریزی بر توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده و افزایش پوشش طرح تولید قراردادی گوشت قرمز تا ۶ میلیون راس است.  

شایان نادری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح در جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با پوشش یک میلیون راس کار را شروع کردیم و امسال در فاز نخست بیش از ۱۵۰ هزار تن نهاده با تعداد دام بیشتری تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ با سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید قراردادی گوشت قرمز، ۱۰۰ هزار تن نهاده جو مدت‌دار توزیع کردیم که با توجه به خشکسالی ها کمک خوبی به عشایر بود.

وی عنوان کرد: این طرح به افزایش تولید گوشت قرمز و حل مشکل عشایر در حوزه تغذیه دام و نهاده مورد نیاز آنها کمک کرد.

نادری ادامه داد: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در حفظ ذخایر ژنتیکی کشور موثر است چون دام‌های مولد نگهداری شده و به کشتارگاه‌ها نمی‌رود.

امسال ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی توزیع می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر بیان کرد: با تفاهمنامه ای که با پشتیبانی امور دام، اتحادیه عشایری و معاونت تولیدات دامی و سازمان امور عشایری امضا شده توزیع نهاده با سرعت بیشتر انجام می شود تا در بازه زمانی درستی که عشایر نیاز به نهاده دارند در دسترس شان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه عشایر ۲۰۰ هزار تن از گوشت قرمز کشور را در حوزه دام سبک تامین می کنند با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز حدود ۵۰ هزار تن به تولید گوشت دام سبک عشایر اضافه می شود.

نادری در ادامه در زمینه راه‌های عشایری کشور هم گفت: ۶۵ هزار کیلومتر راه عشایری داریم که با توجه به سخت گذر بودن این مسیرها، هر ساله نیاز به بازگشایی دارند.

وی با بیان اینکه در زمینه بازکشایی این مسیرها با تلاش جهادی همکارانمان مشکلی نداریم، افزود: اما نیاز است وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه هایی که طبق قانون تکلیف دارند در زمینه بهبود و ارتقاء این راه ها به کمک بیایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha