۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85568648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه  و صربستان بر  تقویت امنیت منطقه بالکان تاکید کردند

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه پس از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و الکساندر وولین، معاون نخست وزیر صربستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو و بلگراد به دنبال تقویت امنیت در منطقه بالکان و جلوگیری از مداخله خارجی هستند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تاس" به گفته وزارت امور خارجه روسیه، دو مقام ارشد در مورد اوضاع بالکان گفتگو کردند و بر لزوم ادامه کار مشترک به منظور تقویت امنیت و ثبات و مقاومت در برابر تلاش ها برای مداخله مخرب خارجی در امور منطقه تاکید کردند.

لاوروف به لزوم مقابله با جنگ کی یف در مورد زبان روسی، کلیسای ارتدکس رسمی اوکراین، آموزش، فرهنگ و رسانه های جمعی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه و معاون نخست وزیر صربستان بر تمرکز بر حفظ گفتگوهای سیاسی و اهمیت اجرای پروژه های سودمند دوجانبه تاکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه گفت: در این دیدار، طیف گسترده ای از موضوعات همکاری دوجانبه و گام های بعدی در راستای توسعه مشارکت راهبردی روسیه و صربستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، صربستان با تحریم های ضد روس مخالفت کرده است درحالی که اتحادیه اروپا تاکنون بیش از چهارده بسته تحریمی علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین تصویب کرده است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری صربستان بلافاصله پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه» در اوکراین اعلام کرد که اگرچه کشورش از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند، اما روسیه را تحریم نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha