جوجه ریزی در مرغداری‌های سیستان وبلوچستان از مرز ۹ میلیون قطعه گذشت

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی امسال در واحدهای مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

علیرضا دهمرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۶ هزار و ۵۶۰ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
وی تاکید کرد: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره برداران روند ساخت و ساز ۳۲۷ واحدها صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

دهمرده افزرود: نهضت ارتقای خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ همچنان با مشارکت مردم و با ساخت واحدهای جدید مرغداری و راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال ادامه خواهد داشت بطوریکه بزودی در تولید گوشت مرغ استان خودکفا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha