۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85568707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ موکب موقوفات زنجان در مرز خسروی و سامرا به زائران خدمت می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:امسال مجموعه موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با ۲ موکب شهدای کربلا در مرز خسروی و موکب مصباح الهدی حسینیه اعظم زنجان در شهر مقدس سامرا به زائران اربعین حسینی خدمت خواهند کرد.

حجت‌ الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان استقرار موکب شهدای کربلا از ۲۷ مردادماه تا هفتم شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه به سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد.

وی گفت: حدود ۵۰۰ متر بعد از گیت مرزی خسروی و در کنار سوله های ساختمان قدیمی گمرک عراق منتظر زائران اربعینی امام حسین (ع) هستیم تا در حد توان از آنها پذیرایی کنیم.

این مسوول افزود: در این موکب از زائران در وعده صبحانه با چای، پنیر و خرما پذیرایی خواهیم کرد و آب‌دوغ خیار خنک برای وعده‌های ناهار زائران در نظر گرفته ایم که امیدواریم با توجه به گرمای هوا مورد استقبال زائران قرار گیرد.

کرمی اضافه کرد: وعده شام با جوجه کباب یا ساندویچ در خدمت زائران هستیم و علاوه بر این میان وعده های مختلف در ساعات مورد نظر مثل شربت آبلیمو، میوه، چای، آب و دمنوش های گیاهی توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: پخت نان تازه به تعداد ۱۰ هزار قرص در روز و توزیع در میان زائران و موکب های همجوار و استفاده در وعده های غذایی موکب از جمله خدمات خاص موکب شهدای کربلا زنجان است.

وی گفت: ظرفیت اسمی موکب پذیرایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روز است که امیدواریم بیش از ظرفیت بتوانیم در خدمت میهمانان امام حسین (ع) باشیم.

۲ موکب موقوفات زنجان در مرز خسروی و سامرا به زائران خدمت می‌کند

این مسوول اضافه کرد: ۳۵ تا ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت و برای اولین بار واحد خواهران موکب نیز راه اندازی شده است و خدمات ویژه برای بانوان ارائه خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: اعضای موکب متشکل از همکاران اوقاف استان زنجان، اعضای هیات بیت العباس(ع) تکیه مرحوم حاتمی، خادمین مساجد و امامزادگان هستند که همگی با هدف خدمت در این عرصه حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه برای استراحت زوار خدمات اسکان موقت در نظر گرفته شده که محل اسکان مفروش و دارای وسایل خنک کننده آماده شب مانی یا استراحت زائران است، افزود: چهار روحانی در موکب، خدمات فرهنگی و مذهبی مثل اقامه نمازهای جماعت در سه وعده، برگزاری مراسم دعا، روضه خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان و آمادگی ظهور و همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین و استفاده از مشخصات موقوفات و امامزادگان شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری را ارائه می کنند.

۲ موکب موقوفات زنجان در مرز خسروی و سامرا به زائران خدمت می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: هزینه های موکب از محل درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و کمکها و نذورات مردمی تامین شده است.

وی گفت: خادمین موکب شامگاه گذشته با یک دستگاه اتوبوس از محل امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان به مرز خسروی اعزام شدند و اقلام و تجهیزات نیز با چند دستگاه کامیون و وانت به محل اعزام خواهد شد.

این مسوول گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، آماده سازی نهضت جهانی اسلام با رویکرد مقاومت و اجرای نیات اطعام و عزاداری واقفین ارجمند از عمده اهداف برپایی این موکب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha