انتقاد نماینده مجلس از خاموشی‌ها در ممسنی فارس ؛ ایستگاه‌های فرسوده برق
عکس تزئینی است

شیراز-ایرنا-در پی قطعی‌های مکرر برق در استان فارس نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از این خاموشی‌ها در شهرستان‌های سراسر کشور و اشاره به سیاست یک بام و دو هوای وزارت نیرو در تعیین تعرفه برق گرمسیری گفت: ایستگاه برق ممسنی مربوط به سال ۵۶ است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ممسنی که به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد این روزها دست به گریبان قطعی‌های مکرر برق و گله‌مندی شهروندان از این خاموشی‌های بی‌برنامه است.

خاموشی‌هایی که برخی معتقدند به دلیل فرسودگی شبکه‌ها و ایستگاه‌های برق این شهرستان رقم خورده است.

نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی `پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از ۲ایستگاه برق در شهرستان‌های ممسنی و رستم یکی مربوط به سال ۵۶ و دیگری متعلق به دهه ۸۰ است که شبکه آنها کاملا فرسوده و ظرفیتشان تکمیل شده است.

انتقاد نماینده مجلس از خاموشی‌ها در ممسنی فارس ؛ ایستگاه‌های فرسوده برق

امید نصیبی که معتقد است این شبکه فرسوده عامل قطعی برق این روزها و نیازمند اصلاح جدی است گفت: ایستگاه جدید برق می‌توانست این مشکل را رفع کند؛ ایستگاهی که از چهار سال قبل مصوب و قراردادش منعقد شد اما این اقدام به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن و تزریق نشدن اعتبار لازم بر زمین مانده است.

او ادامه داد: این روزها در دمای ۴۸ درجه شاهد قطعی برق در چندین مرحله در شهرستان‌ها از جمله ممسنی و رستم هستیم و وزارت نیرو به شدت موجب بدبینی و نارضایتی عمومی و اخلال در روند مدیریت و زندگی مردم شده است.

نصیبی اضافه کرد: سیاست یک بام و دو هوای وزارت نیرو در تعیین تعرفه برق گرمسیری مشهود است و اصلا پذیرفتنی نیست بنابراین لازم است هرچه سریعتر در این زمینه تدبیری اندیشیده شود چرا که تبعیض در این حوزه بیداد می‌کند و باید مردم مناطق محروم را از این وضعیت نجات داد.

البته شهرستان ممسنی تنها شهرستانی نیست که با مشکل قطعی برق مواجه شده، دیگر شهرستان‌های فارس از جمله جهرم، داراب و نیز با مشکل خاموشی‌های مکرر رو به رو هستند.

در پی قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف فارس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم توضیحاتی را ارائه داده است.

انتقاد نماینده مجلس از خاموشی‌ها در ممسنی فارس ؛ ایستگاه‌های فرسوده برق

حمیدرضا کریمی فرد با اشاره به مشکلات پیش آمده در راه تأمین برق پایدار مشترکان گفت: شبکه برق کشور در حال حاضر شرایط سختی را به سبب شدت گرما و بروز حوادث اجتناب ناپذیر تجربه می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: بروز برخی از این حوادث به شبکه‌های توزیع برق باز می‌گردد که افزایش دمای هوا و مصرف زیاد، کارایی تجهیزات را کاهش داده و موجب افزایش حوادث در شبکه برق می‌شود.

کریمی‌فرد افزود: در شرایط ناترازی برق و فاصله میزان تولید و مصرف، امکان جایگزین شدن تجهیزات برق وجود ندارد و به همین دلیل به هنگام افزایش مصرف برق، احتمال وقوع حوادث نیز بالا می‌رود، اما در عین حال تمامی نیروهای صنعت برق به طور ۲۴ ساعته برای رفع حوادث و حفظ پایداری شبکه برق در تلاش هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: افزایش بی‌رویه دما و در کنار آن افزایش تقاضای مصرف برق، هم به واحدهای نیروگاهی و هم به شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع به علت یکپارچه بودن شبکه در تمام کشور، فشار بسیار زیادی وارد می کند، در این شرایط بسیاری از پست‌ها اشباع شده و بعضا خطوط انتقال و شبکه به حالت اشباع تبدیل می‌شود و احتمال بروز فشار بیش از حد بر شبکه های توزیع موجب رخ دادن حوادثی پیش‌بینی ناپذیر می‌شود.

وی اضافه کرد: علی‌رغم گذر از رشد نزدیک به ۹درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته در کشور، تمامی همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق فارس در آماده باش کامل هستند و در ٢٤ ساعت شبانه روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم مشغول فعالیت برای رفع مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان دچار عدم آسودگی نشوند.

با این حال شایسته است که تمهیدات کافی برای رویارویی با چنین بحران‌هایی پیش از آغاز فصل گرم اندیشیده شوند تا مردم در اوج گرما با افت فشار و یا قطعی‌های پی در پی برق مواجه نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha