۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85568729
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: پیشرفت پروژه پل معلق ازناو خلخال غیرقابل قبول است

اردبیل_ ایرنا_ فرماندار خلخال گفت: عملیات اجرایی پروژه پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان به کندی پیش می‌رود و پیشرفت فیزیکی پروژه از برنامه زمان بندی آن بسیار عقب‌تر است.

سید جواد یحیی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درخصوص آخرین روند عملیات اجرایی پل معلق در منطقه ازناو خلخال اظهار کرد: بر اساس وعده‌های داده شده از سوی سرمایه‌گذار این پروژه انتظار می‌رفت بعد از چندین سال توقف، بخش اول این پروژه شامل عبور از روی پل در اوایل شهریور ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد، هنوز این پروژه در مرحله نصب فوندانسیون‌های اصلی پل بوده و از زمان‌بندی که بارها به اطلاع مردم رسیده عقب است.

وی با بیان اینکه پروژه پل معلق خلخال به یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان تبدیل شده است، گفت: اجرای این پروژه در منطقه گردشگری ازناو می‌تواند منجر به رونق گردشگری شهرستان شود اما سرمایه‌گذار قبلی پل پس از چندین سال پروژه را تحویل سرمایه‌گذار جدید داده و سرمایه‌گذارجدید هم عملا زمان ساخت پل را از دست داده است.

فرماندار خلخال اضافه کرد: فصل کاری در حالی در این شهرستان در حالی از دست می‌رود که هیچ اقدام موثری که نشانگر سرعت عمل از سوی سرمایه‌گذار پل معلق باشد، دیده نمی‌شود.

یحیی زاده گفت: طی بازدیدهای مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین جلسات برگزار شده، پیمانکار و سرمایه‌گذار متعهد شده بود که فاز اول پل معلق ازناو را تا پایان مرداد ماه و اوایل شهریور۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری کند که این امر تا به امروز محقق نشده است.

فرماندار: پیشرفت پروژه پل معلق ازناو خلخال غیرقابل قبول است

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نظارت جدی بر عملکرد سرمایه‌گذار داشته باشند و این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا ،عملیات اجرایی احداث پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال در ۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت شادی گستر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی این پروژه و با حضور اکبر بهنامجو استاندار وقت اردبیل و جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد ولی پس از گذشت چند ماه عملیات اجرایی پروژه متوقف شد.

بر اساس گفته‌های سرمایه‌گذار اول این پروژه، پل معلق خلخال قرار بود به عنوان سومین پل معلق بزرگ جهان با ۴۵۰ متر طول و یکصد متر ارتفاع ظرف سه سال اجرا ومورد بهره‌برداری قرار گیرد که به دلایلی پروژه در همان ابتدای کار متوقف و در تابستان سال ۱۴۰۱ به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha