۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85568763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان صادر شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85568763
هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی زنجان گفت: با پیش بینی نفوذ سامانه همرفتی و رشد ابرها،‌ رخداد باران پراکنده،‌ رعد و برق و بارش تگرگ هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشدار از فردا / شنبه/ برای همه مناطق استان به خصوص ارتفاعات معتبر است.

وی با بیان اینکه کشاورزان محصولات خود را در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنند، یادآور شد:‌ این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی از هم استانی ها خواست طی این 2 روز اعلام شده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها،‌ قرار گیری در کنار درختان خشکیده و تاسیسات ناامن و به دلیل وقوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه های هواشناسی، آسمان اغلب نواحی استان عمدتا صاف و گاهی با وزش باد پیش بینی شده است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha