۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85568779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز ۵۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان صادر شد

همدان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: مجوز ۵۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی یک سال گذشته در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی استان صادر شد.

حسن پیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از مهم ترین اولویت‌های استان همدان به شمار می رود و در طول سه سال گذشته به همت مسوولان استان تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در راستای توسعه اقتصادی استان همدان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری های خارجی که در دست پیگیری قرار دارد در زمینه باتری لیتیوم و شارژ خودروهای برقی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: ۲ سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد آماده سرمایه‌گذاری هستند و با توجه به امتیازات سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی شاهد استقبال سرمایه گذاران هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایجاد کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات زیرساختی و حضور سرمایه گذاران، رفع محرومیت منطقه و اشتغالزایی برای جوانان را به دنبال خواهد داشت.

مجوز ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان صادر شد

ارایه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: با توجه به ارایه بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی، نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی پیگیر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد هستند.

وی تاکید کرد: معافیت ۲۵ ساله از پرداخت مالیات یکی از مهم ترین انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد است که موجب ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود.

پیمانی افزود: تاکنون برای ۱۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه ویژه اقتصادی آب و برق تامین شده است و تا یکی دو هفته آینده کد گمرکی این منطقه نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این منطقه ظرفیت میزبانی بندر خشک را هم دارد و هدف از ایجاد بندر خشک در همدان به نوعی برای ایجاد بارانداز و شبکه حمل و نقل چند منظوره خواهد بود که بتوانیم از همدان یا همان بندر خشک کالاهایی به مقصدهای داخلی کشور ارسال کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha