تردد زائران اربعین در مرز خسروی طی شبانه روز گذشته از ۴۱ هزار نفر عبور کرد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تردد زائران از مرز خسروی در شبانه‌روز گذشته به ۴۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید که در مقایسه با روز قبل بیش از ۱۳ هزار نفر افزایش داشته است.

سید شهرام کهریزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زائرانی که در ۲۴ ساعته گذشته از مرز خسروی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی تردد کردند ۳۸ هزار و ۲۵۲ نفر زائران خروجی شامل ۳۷ هزار و ۵۳۱ نفر زوار ایرانی و مابقی غیر ایرانی هستند.

وی اظهار کرد: همچنین روز گذشته شاهد بازگشت سه هزار و ۳۶۵ نفر از زائران ایرانی از مرز رسمی خسروی به کشورمان بودیم و همچنین ۹۳ نفر از مسافران خارجی نیز از این مرز وارد کشورمان شدند و هر قدر به اربعین حسینی نزدیک می شویم بر تعداد ورود و خروج زائرانی که مرز خسروی را برای حضور در پیاده روی اربعین انتخاب کرده اند، افزوده می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در مجموع از ابتدای ماه صفر و با شروع سفرهای اربعینی تا پایان روز گذشته (۲۴ مردادماه) در مجموع ۱۲۱ هزار و ۳۴۳ نفر از زوار از مرز خسروی تردد کرده اند.

وی اظهار کرد: اکنون تردد زائران از مرز خسروی به صورت روان در جریان است و تمام نیروها و امکانات مجموعه راهداری برای ارائه خدمت به مردم بویژه مسافران فراهم است.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند Y همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha