ایجاد بزرگترین مرکز تعمیر هواپیمایی کشور در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد اگر مردمی باشد اقتصاد موفقی است، گفت: در اقتصاد شهری برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد بزرگترین مرکز تعمیر هواپیمای کشور در این استان در دست اقدام است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در همایش گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زمانی به وجود خواهد آمد که فرهنگ ما دچار آسیب باشد، اظهار کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و قرآنی‌ است، مبانی نظری اسلامی با پشتوانه قرآن باید در این زمینه سرلوحه فعالیت‌های اجتماعی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری و آموزش مقدم بر درمان است، افزود: نباید گذاشت آسیبی ایجاد شود که نیازمند درمان آن باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: در سالجاری ۱۰ هزار نفر در استان، آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فرا گرفتند که از این میزان تعداد قابل توجهی وارد بازار کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: "شهرک سلامت" جهت ترک و درمان اعتیاد، کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی و یاد دادن شغل به بیماران با کار تحقیقاتی و علمی در حال ساخت است.

به گفته کرمی، مشارکت بومی مردم در سیلاب بلوچستان نشان داد، این استان از توانمندی و ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

وجود ۱۰ میلیون هکتار زمین برای بخش‌های اقتصادی

وی با بیان اینکه، ۱۰ میلیون هکتار زمین قابل واگذاری برای بخش‌های مختلف اقتصادی داریم، گفت: بخش‌های کلان اقتصادی، کارخانه‌های در حال ساخت، معادن بی‌نظیر و ظرفیت‌های بندر چابهار، فرصت شغلی بی‌نظیری در استان فراهم خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان با توجه به مرزهای خاکی آبی و وجود بندر اقیانوسی چابهار دروازه صادرات و واردات کشور با دنیا است.

وی با تاکید بر آموزش مهارت محور در آموزش و پرورش و هم‌افزایی و همکاری تشکل‌ها، تصریح کرد: تشکل‌های غیردولتی باید در حوزه آموزش‌های مهارتی فعالیت بیشتری را انجام دهند و باعث تقویت خلاقیت جوانان سیستان و بلوچستان شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha