۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85568822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اردبیل میزبان مسابقات کشوری و بین‌المللی اسکی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پیست اسکی روی چمن فندقلو یکی از بهترین پیست‌های اسکی روی چمن ایران و منطقه است و با افتتاح بخش تله اسکی این پیست در کنار توسعه گردشگری ورزشی، استان اردبیل میزبان مسابقات ملی و بین الملی خواهیم بود.

محمدعلی پهناور روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه تله سیژ ( وسیله جابه جایی یا بالابر) پیست اسکی فندقلوی نمین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که هم برای توسعه رشته‌های ورزشی تاثیرگذار باشد و هم زمینه ساز رشد و رونق گردشگری ورزشی در استان شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی استان برای توسعه گردشگری ورزشی در استان اظهار کرد: با توجه به شرایط بسیار مستعد منطقه فندقلو عملیات احداث پیست اسکی روی چمن فندقلو از ۱۳۹۴ شروع شده و این پیست امروز با صرف بیش از ۸۰ میلیارد ریال هزینه تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآورشد: این پیست بر اساس مطابق استانداردهای فدراسیون طراحی و اجرا شده و یکی از بهترین پیستهای اسکی روی چمن ایران و منطقه است و با افتتاح پیست ما در کنار توسعه گردشگری ورزشی، استان اردبیل میزبان مسابقات ملی و بین الملی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پیست زمینه برای ارتقای توان بازیکنان و مربیان استان و کشور فراهم می شود و با اجرای بخش‌های توسعه ای و تجهیز امکانات شاهد حضور گردشگرانی از سایر کشورها در این منطقه خواهیم بود.

پهناور با بیان اینکه استاندارد سازی پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلو برای بین المللی کردن این پیست از پنج سال پیش آغاز شده بود، اظهار کرد: طراحی و اجرای سیستم تله سیژ با پیش بینی ایستگاه ابتدا و انتها به طول۴۶۰ مترطول، دکل های فلزی، سیستم های الکتریکال و مکانیکال، تامین نیروی برق لازم از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه ورزشی است.

وی بیان کرد: تلاش می شود با تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی حصارکشی ۱۷ کیلومتر زمین این پیست، راه دسترسی و سایر اماکن و امکانات مورد نیاز پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین در آینده نزدیک آغاز شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل کرد: پیست اسکی فندقلو نمین با طول ۸۵۰ متر و شیب‌های مختلف، برای اسکی روی چمن بسیار مطلوب است و با استانداردسازی این پیست شاهد درخشش اسکی بازان استان و کشور در میادین ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

پهناور با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و رویشگاه‌های بی‌نظیر همچون فندقلو، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح اردبیل میزبان مسابقات کشوری و بین‌المللی پیست اسکی روی چمن خواهد بود.

به گزارش ایرنا، عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل به شمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است.

این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

آب و هوای مطبوع، پرندگان و گونه‌های مختلف جانوری ، وجود آلاچیق و استراحت‌گاه‌های شبانه‌روزی ، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم‌انداز زیبای گردنه دل‌انگیز حیران از طریق تله‌کابین از جمله ویژگی‌هایی است که در کنار جاذبه‌های منحصر بفرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران، میهمانان و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha