دستگیری ۷۱۰ قاچاقچی و خرده‌فروش موادمخدر در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس موادمخدر پایتخت از دستگیری ۱۷ قاچاقچی عمده، ۶۹۳ خرده‌فروش و کشف ۳۶۵ کیلوگرم مواد افیونی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین باباپور روز پنجشنبه از اجرای طرح آرامش در شهر و دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر محلات پایتخت در جریان اجرای طرح سه روزه خبر داد.

وی افزود: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح آرامش در شهر پس از برگزاری جلسه توجیهی برای کارکنان و شناسایی مناطق جرم‌خیز و آلوده با اقتدار کامل در چندین مرحله در شهر تهران به اجرا درآمد.

دستگیری ۷۱۰ قاچاقچی و خرده‌فروش موادمخدر در تهران

سرهنگ باباپور ادامه داد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس‌ مبارزه با مواد مخدر فاتب در خلال اجرای این طرح که از ۲۰ تا ۲۳ مردادماه و در بازه زمانی سه روزه به اجرا درآمد موفق به دستگیری ۶۹۳ خرده فروش، ۱۷ قاچاقچی موادمخدر در شهر تهران بزرگ شدند که از متهمان ۳۶۵ گیلوگرم انواع موادمخدر سنتی و صنعتی، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۱ عدد فشنگ جنگی، ۲ قبضه اسلحه بادی، یک رشته دستبند فلزی، یک دستگاه بی‌سیم کشف و ۴۴ دستگاه خودرو متعلق به این افراد نیز توقیف شد.

جمع‌آوری حدود ۲ هزار معتاد متجاهر

وی اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پرتلاش یگان امداد و کلانتری‌های تابعه پلیس پیشگیری فاتب همچنین در اجرای این طرح موفق به جمع‌آوری یک هزار و ۹۸۲ معتاد متجاهر شدند.

وی همچنین به اجرای ۴۴ فقره حکم قضایی، پلمپ ۲ باب عطاری متخلف که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز لاغری و شربت تریاک و متادون می‌کردند اشاره کرد و افزود: در این راستا پنج کیلوگرم شربت تریاک و متادون و ۲۱ هزار و ۳۶۰ عدد قرص غیرمجاز ترک اعتیاد و داروی لاغری کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب یادآور شد: اجرای طرح آرامش در شهر با هدف برقراری نظم و امنیت پایدار به صورت مستمر در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

دستگیری ۷۱۰ قاچاقچی و خرده‌فروش موادمخدر در تهران

دستگیری اراذل و اوباش مسلح محله فلاح تهران

معاون عملیات پلیس اطلاعات پایتخت نیز به دستگیری اراذل و اوباشی که در محله فلاح به خرید و فروش سلاح جنگی می‌پرداختند اشاره کرد و گفت: ماموران پایگاه دهم پلیس اطلاعات تهران اخباری درباره نگهداری و همچنین خرید و فروش سلاح جنگی توسط فردی را در منطقه فلاح دریافت کردند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دارند.

سرهنگ اکبر موسوی در این باره افزود: ماموران با بکارگیری شگردهای پلیسی توانستند این فرد را شناسایی کرده و مشخص شد متهم یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار منطقه است. پس از هماهنگی‌های قضایی ضمن شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در بررسی بیشتر از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح کلت کمری و یک قبضه سلاح سرد کشف شد و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات تهران گفت: پلیس همواره در تلاش است از ورود کالای قاچاق و ممنوعه جلوگیری کند.

سرعت و سبقت در معابر خلوت ممنوع

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران بدلیل قرار گرفتن در روز پنجشنبه خلوت است و همین موضوع باعث افزایش سرعت‌ها و احتمال بروز خطر و تصادفات بخاطر بی‌احتیاطی برخی رانندگان می‌شود.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی اظهار کرد: رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه، نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌های غیرمجاز توسط برخی از رانندگان دارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی‌کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا خطرساز و خطرآفرین است بنابراین با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد کنند.

وی گفت: معدود رانندگانی نیز هستند که در هنگام خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

دستگیری ۷۱۰ قاچاقچی و خرده‌فروش موادمخدر در تهران

وی ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در همه تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ شریفی افزود : رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha