استقبال پرشور از نخستین مدال‌آور المپیکی بهشهر؛ عموزاد به زادگاه بازگشت + فیلم

ساری- ایرنا- ستاره جوان تیم ملی کشتی آزاد در المپیک پاریس که با ایستادن بر سکوی دوم وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد این رقابت‌ها نخستین مدال المپیکی ورزش شهرستان بهشهر را کسب کرد امروز با استقبال گرم و پرشور همشهریانش به زادگاهش بازگشت.

به گزارش ایرنا، بهشهری‌ها و مردم شهر کوچک خلیل‌شهر ظهر امروز -پنجشنبه- در پارک ملت این بهشهر به پیشواز آزادکار شاخص خلیل‌شهری رفتند و بازگشت او و ورود نخستین مدال المپیکی به این شهرستان را جشن گرفتند.

عموزاد که مدال نقره المپیک را کسب کرد پس از ورود به بهشهر و استقبال تعدادی از دوستدارانش در ورودی این شهر، به محوطه مقابل پارک ملت بهشهر رفت و در جمع پرتعداد هوادارانش حضور یافت و به ابراز محبت آنان پاسخ داد.

علاوه بر کسبه و اقشار مختلف مردم، جمع زیادی از ورزشکاران خلیل‌شهر و بهشهر و تعدادی از مدیران این شهرستان نیز در این مراسم استقبال حضور یافتند.

مراسم استقبال از این آزادکار ۲۳ ساله بهشهری به پارک ملت و حضور در خیابان امام خمینی(ره) بهشهر محدود نشد و تا محل سکونت او نیز ادامه یافت.

عموزاد پس از برگزاری مراسم استقبال و ثبت عکس‌های یادگاری با تعداد از هوادارانش، همراه با جمع زیادی از دوستدارانش در قالب یک کاروان خودرویی عازم خلیل‌شهر شد و در این شهر کوچک نیز مورد استقبال همشهریانش قرار گرفت.

رحمان عموزاد در جمع هواداران خود ضمن قدردانی از همشهریان و خانواده‌اش بابت همراهی همیشگی‌شان گفت: از این‌که باعث دلگرمی من هستید ممنونم. به همه شما عشق می‌ورزم و امیدوارم بتوانم در مسابقات بعدی با خوشرنگ‌ترین مدال شما را خوشحال کنم.

وی افزود: از مسئولانی که به سهم خودشان حمایت کردند تشکر می‌کنم و هیچ انتظار دیگری هم ندارم. امیدوارم باز هم بتوانم با افتخارآفرینی برای کشورمان دل همه مردم ورزش‌دوست ایران را شاد کنم.

با مدال نقره‌ای که رحمان عموزاد از المپیک پاریس کسب کرد، تعداد شهرستان‌های المپیکی مازندران به هشت شهرستان رسید. پیش از این در ادوار مختلف المپیک امامعلی حبیبی از بابل، عبدالله موحد از بابلسر، حسین توکلی از محمودآباد، کمیل قاسمی و حسن یزدانی از جویبار، قاسم رضایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع از آمل، بهداد سلیمی از قائمشهر و عسگری محمدیان و مراد محمدی از ساری موفق به کسب مدال شده بودند که با کسب مدال توسط رحمان عموزاد از خلیل‌شهر شهرستان بهشهر نیز به فهرست شهرستان‌های مدال‌آور المپیکی مازندران اضافه شد.

به گزارش ایرنا، کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال شامل سه طلا، ۶ نقره و سه برنز به کارش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد که طبق پیش‌بینی‌ها باز هم مازندرانی‌ها پیشتاز مدال‌آوری برای ایران بودند و یک‌سوم مدال‌های ایران را در این رقابت‌ها کسب کردند.

از ۱۲ مدال کسب شده برای ایران در این رقابت‌ها چهار مدال معادل یک‌سوم مدال‌ها توسط مازندرانی‌های کاروان ایران کسب شده که شامل یک طلا و سه نقره کشتی‌گیران مازندرانی است.

از کاروان ۴۰ نفره ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هشت‌ نفرشان یعنی یک‌پنجم ورزشکاران را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دادند. هانیه رستمیان در تیراندازی، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد در کشتی آزاد، محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی، نیما عالمیان و نوشاد عالمیان در تنیس روی میز و محمدنبی رضایی در قایقرانی هشت ورزشکار مازندرانی هستند که در المپیک پاریس به میدان رفتند و نیمی از این مازنی‌ها موفق به کسب مدال شدند.

طلای محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و سه نقره آزادکاران مازندرانی تیم ملی یعنی رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، مازندران را باز هم در صدر جدول استان‌های مدال‌آور المپیکی ایران قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha