عمل موفقیت آمیز جراحی مغز نوزاد پنج روزه در یاسوج

یاسوج- ایرنا- عمل جراحی مغز نوزاد پنج روزه در یاسوج به همت تیم پزشکی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا، فوق تخصص کودکان و نوزدان گفت: در روز گذشته نوزادی با تشخیص تشنج به بیمارستان امام سجاد (ع) مراجعه کرد که دارای علائم تب و لرزش بدن بود.

دکتر افسانه نظری افزود: بعد از انجام سونوگرافی مشخص شد این نوزاد پنج روزه خون ریزی وسیع مغزی داشته و در همین بیمارستان عمل جراحی انجام شد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب نیز گفت: در این جراحی خون دور مغز تخلیه شد تا فشار کمتری به مغز وارد شود.

دکتر امید مسعودی اضافه کرد: شرایط بیمار پس از انجام عمل جراحی مطلوب ارزیابی شده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با بیش از ۲۵۰ تخت حدود سه دهه قدمت دارد، این بیمارستان سالهاست که به مردم خدمات ارائه می دهد اما وقوع برخی حوادث و کمبود امکانات در این بیمارستان در سال های گذشته همواره سوژه رسانه ها بوده، اکنون با توسعه زیرساخت ها در این بیمارستان اعتماد مردم تا حدود زیادی به این مرکز درمانی بازگشته است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد طی چند دهه گذشته همواره با مشکلات جدی در حوزه بیمارستانی و درمانی روبه رو بوده و این کمبود امکانات در این حوزه چالشی برای مردم این منطقه محسوب می‌شد.

در سال های گذشته نام بیمارستان امام سجاد ع یاسوج کمی دلهره آور بود زیرا مردم به سبب اتفاقاتی که در این بیمارستان رخ داده بود و نبود تجهیزات کافی آنچنان به خود بیمارستان و کادر درمان آن اطمینانی نداشتند و مجبور بودند برای درمان به استان های همجوار عزیمت کنند.

کمبود امکانات، نبود کادر متخصص، بی توجهی و قصور در امر درمان، نبود تجهیزات به روز سبب شده بود تا یاسوجی ها در این بیمارستان مرجع با چالش‌های جدی در امکانات و تجهیزات این حوزه روبه رو باشند.

در ۲ سال اخیر مطالبه مردم یاسوج و استان به خاطر نبود تجهیزات به روز و پیشرفته، کمبود نیروهای متخصص و آموزش دیده، نبود بخش های مهم بیمارستانی، فرسودگی و مستهلک بودن تجهیزات بیمارستان شنیده شده است.

تلاش های بی وقفه مدیریت این بیمارستان نشان دهنده عزم جدی برای ریشه کن کردن تمامی این مشکلات و ارتقاء خدمات درمانی در این شهر است.

ظرف ۲ گذشته اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای ارتقاء خدمات بهداشت و درمانی مرکز استان انجام شده که به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha