۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85568937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی قرض نیکو در کردستان برگزار شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85568937
همایش ملی قرض نیکو در کردستان برگزار شد

سنندج-ایرنا- چهارمین همایش ملی "قرض نیکو" با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه، در راستای دعوت هرچه بیشتر از خیرین برای شرکت در امر خیرخواهانه قرض الحسنه، روز پنجشنبه به صورت وبینار در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در این همایش اظهار کرد: کمیته امداد از ابتدای تأسیس در راستای بهبود معیشتی نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرده و مأموریت این نهاد از ابتدا تاکنون حمایت از نیازمندان بوده است، لذا با توجه به آموزه‌های دینی باید همواره حفظ عزت نفس خانواده‌ها در اولویت قرار دهد.

رضا طوسی افزود: با توجه به اینکه خانواده کمیته امداد روز به روز در حال افزایش است، تلاش می کنیم خدمتی که به نیازمندان ارائه می‌شود، اثرگذار بوده و به توانمندسازی منجر شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد دارای استعدادها و توانایی‌هایی هستند که اگر زمینه برای شکوفایی فراهم باشد، منجر به اشتغال می شود، بنابراین زمانی ما می توانیم ادعا کنیم خدمت اثر گذار انجام داده‌ایم که این افراد را توانمند کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: در راستای توانمندسازی مددجویان در۲ سال گذشته ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز جذب شده است و در این بازه زمانی، ۲ همایش با عناوین "تجلیل از یاوران اشتغال" و " جشن خودکفایی مددجویان" نیز برگزار شده و ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار خودکفا شدند.

طوسی به خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و گفت: این صندوق بسیار محدود بوده و جوابگوی نیاز جامعه هدف نیست و برای افزایش اعتبارات این صندوق، نیازمند حمایت بیشتر خیرین، علما و رسانه‌ها استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه خیرین و نیکوکاران در بحث قرض نیکو و ماندگار می‌توانند حمایت‌های لازم را از صندوق قرض‌الحسنه داشته باشند، ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از توانمندی‌های استان بتوانیم خدمت اثرگذار با حفظ کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند انجام دهیم.

امام جمعه موقت سنندج نیز در این همایش اظهار کرد: خداوند در قرآن بر کمک به نیازمندان و فقرا همواره تاکید داشته است و اموال افراد متمول باید در زمینه زکات، قرض نیکو و رفع نیاز نیازمندان هزینه شود.

ماموستا سید احسن حسینی افزود: مردان و زنان مسلمان هیچگاه به واسطه سرگرم شدن به اموال دنیوی، از کمک به نیازمندان و فقرا غفلت نمی کنند و وظیفه اصلی خود را فراموش نکرده و از یاد، نام و ذکر خدا غافل نمی شوند.

در ادامه این آیین از تعدادی از خیرین و نیکوکاران استان تجلیل شد.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست‌های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha