۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85568976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات خراسان شمالی ۶۰ درصد افزایش یافت

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85568976
صادرات خراسان شمالی ۶۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: تجار و بازرگانان استان ۱۶۰ میلیون دلار در سال گذشته صادرات داشتند که نسبت به سهم استان ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جشنواره رسانه‌ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: سهم صادرات تجار و صادرکنندگان استان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود.

وی افزود: اتاق بازرگانی اکنون مسیر خوبی را ادامه می دهد که برای افزایش درآمد استان باید تلاش ها مضاعف شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در بحث سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف و همچنین صادرات باید تلاش کنیم که درآمد خانوار مردم این استان افزایش یابد.

وی گفت: افزایش درآمد خانوارها در گرو افزایش اقدامات بازرگانی، رونق کسب و کارها و بالا بردن اطلاعات و آگاهی جامعه میسر می شود.

حسین نژاد بر ارتباطات بیشتر با همسایگان در راستای افزایش صادرات تاکید کرد و افزود: اکنون باید ارتباط با ترکمنستان را بیشتر کنیم چرا که ظرفیت و پتانسیل لازم در این زمینه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سفر شهید رییس جمهور به استان خراسان شمالی در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ها اختصاص یافت که انتقال پساب از بجنورد به پتروشیمی از آن جمله است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

خراسان شمالی با ۲۶ کشور دنیا مراوده تجاری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha