۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85569006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۹ درصد جمعیت اردستان سالمند هستند

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85569006
بیش از ۱۹ درصد جمعیت اردستان سالمند هستند

کاشان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۱۹.۳ درصد جمعیت این شهرستان سالمند هستند و تامین تجهیزات مورد نیاز برای غربالگری و تشخیص انواع بیماری‌ها به‌ویژه سرطان در بین آنها ضروری است.

به گزارش ایرنا، حسن ذبیحی روز پنجشنبه در نشست خبری در اردستان افزود: بر اساس آمار غربالگری سال گذشته، هشت هزار و ۵۸۸ نفر سالمند در این شهرستان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمینه ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان روده در بین سالمندان وجود دارد، تصریح کرد: پرفشاری خون و دیابت به‌عنوان ۲ بیماری مهم غیر واگیر نقش زیادی در مرگ و میر دارند و با وجود کنترل آنها با مصرف دارو اما به‌طور کامل درمان نمی‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در ارتقاء سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از مرگ‌های زودرس به‌ویژه در بیماران قلبی عروقی و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان اردستان

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیز در این ‌نشست گفت: فرد نیکوکاری امسال تجهیزات پزشکی به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به این بیمارستان اهدا کرد.

محمودرضا زاهدنژاد افزود: با پیگیری و تلاش انجام شده، ۹ پزشک متخصص از جمله روانپزشک، ارتوپد و بیهوشی به کادر این بیمارستان اضافه شد اما همچنان با کمبود پرستار و برخی تخصص‌ها مواجه هستیم از طرفی اغلب پزشکان «طرحی» بوده و به‌طور دائمی نیستند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان بیان کرد: یکی از چالش های این مرکز درمانی، کمبود آب است که به‌عنوان پدافند و موارد اضطراری، باید از شبکه آب شهری مجزا باشد و به اهدای یک ساعت آب قنات نیاز دارد.

زاهدنژاد گفت: تامین برق بیمارستان از طریق ۲ منبع تغذیه برق (فیدر) نیز از موارد ضروری است زیرا تجهیزات پزشکی هنگام قطع شبکه آسیب می‌بیند.

وی درباره دستگاه تصویربرداری «ام آر آی» افزود: تامین این دستگاه و همچنین «اِکو» بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با توجه به جمعیت شهرستان و اعتبارات دولتی، تامین این‌ مبلغ با چالش مواجه است که در حال پیگیری برای رفع آن از طریق مشارکت نیکوکاران هستیم.

وی بیان کرد: بیمارستان ۶۰ تختی شهید بهشتی اردستان با بخش‌های داخلی، اطفال، قلب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، ارتوپدی، دیالیز، اعصاب و روان، سونوگرافی، بیهوشی، پاتولوژی، اورولوژی و جراحی به بیماران خدمات ارائه می دهد.

شهرستان اردستان با حدود ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha