به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرمانی روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین تصریح کرد: نقش رسانه ها و خبرنگاران نباید در احصا مسایل شهری، فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شود، چرا که آنها زبان گویای مردم و پل ارتباطی آنان با دولت و به ویژه در شهرها با مجموعه مدیریت شهری و همچنین بازوان شورای اسلامی شهر محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری، شفاف سازی در خصوص صورتهای مالی، درآمدی و هزینهای آنها است، افزود: انجام این مساله بدون شک موجبات افزایش سطح رضایتمندی شهروندان میشود و شورای ششم شهرداری قزوین نیز در راستای اجرا و رعایت این اصل مهم تمام همت خود را به کار گرفته است.
فرمانی ادامه داد: همچنین دولت الکترونیک و هوشمندسازی یکی دیگر از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریت شهر قزوین بود که شورای شهر در این خصوص پیگیر آن بوده و بخشی از روند هوشمندسازی را نیز به انجام رسانده و بخش دیگر هم در کار قرار دارد.
این مسوول یکی دیگر از سیاست های شورای شهر را اتمام طرح های نیمه تمام شهری دانست و توضیح داد: شهرداری و شورای شهر قزوین در این زمینه به خوبی عمل کرده و همچنین بدهی کلان شهرداری به بانک شهر بود که با پیگیری های انجام شده و با همکاری اعضای شورای شهر این اتفاق مهم پس از سال ها رقم خورد.
به گفته فرمانی، جا به جایی میدان میوه و تره بار قزوین یکی از مطالبات مهم و چند ساله مردم این شهر است که با انجام این کار تا ۴۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد می شود و امیدواریم با سرعت بتوانیم این موضوع و سایر برنامه های شورای ششم را نشان دهیم تا مردم از این خدمات نیز بهره لازم ببرند.
وی خاطرنشان کرد: در دوره ششم شوراهای اسلامی و در شهرداری قزوین شاهد تفکرات فرا جناحی بودیم و به این موضوع عقیده داشتیم که کم توجهی به رسانه ظلم به مردم است چرا که رسانه ها با بصیرت افزایی در بین مردم می توانند بسیار اثرگذار باشند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: امروز محکم ایستادیم و قول می دهیم که در راستای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار نیز موفق عمل کنیم و امیدواریم با یاری یکدیگر به حل و مرتفع شدن مشکلات شهری کمک کنیم.
خبرنگاران روشنگران مسایل جامعه هستند
در ادامه این نشست، رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست خبرنگاران را روشنگران مسایل مربوط به جامعه دانست که درست و غلط را به مردم نشان می دهند و تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری بایستی بهترین تبلیغات رسانه ای را در این زمینه داشته باشد و از همه رسانه ها بدون هیچ نگاه حزبی و گرایشی استفاده کند.
فاطمه اشدری بیان کرد: گفت و گو با خبرنگاران سخت است چرا که بهتر از مدیران از مشکلات شهر و همچنین مسایل مردم آگاه هستند و مدیران شهری باید رسانه ای تر از گذشته عمل کنند و پای دردل اصحاب رسانه بنشینند چرا که آنها در سخت ترین روزهای سال و در گرما و سرما پیگیر مسایل و مشکلات و بازگویی آنها به جامعه هدف خود هستند.
وی افزود: همواره سعی داشته ایم تا در شورای ششم، شفافیت سازی کنیم و همواره با این موضوع اقدامات را پیش ببریم که در این امر هم نیازمند کمک رسانه ها هستیم.
رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: از وضعیت مدیریت شهری و شورای شهر گله مند هستم چرا که باید بیشتر با رسانه ها ارتباط داشته باشند و سواد رسانه ای خود را در مسایل فرهنگی شهر بالا ببرند تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.
نظر شما