امام جمعه کرمانشاه: آزادگان شناسنامه آزادگی و پایداری ایران اسلامی هستند

کرمانشاه-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت روز ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور، آزادگان را شناسنامه آزادگی و پایداری و مایه افتخار ایران اسلامی دانست.

به گزارش ایرنا؛ به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی, نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با ۲ آزاده سرافراز دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری در این دیدار گفت: آزادگان عزیز الگوی خود را از امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) گرفتند چرا که اهل البیت علیهم السلام خود سرچشمه‌ رشادت،ایثار و فداکاری هستند.

همچنین خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد کرمانشاه نیز در سخنانی با تجلیل از فداکاری آزادگان اظهار کرد: نزدیک به ۴۲ هزار آزاده سرافراز در کشور وجود دارد که سهم استان کرمانشاه یک هزار و ۸۰۰ آزاده دلاور است.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در ادامه از آزادگان به عنوان الماس های درخشان ایران اسلامی و الگوی ماندگار ولایت مداری و بصیرت افزایی در جامعه یاد کرد.

در پایان این دیدار از ۲ آزاده و جانباز دلاور ذوالفقار طلوعی و سعید زندی تجلیل شد.

صبر و شکیبایی آزادگان در دوران اسارت مثال زدنی است

همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز ۲۶ مرداد حماسه شکست حصر پاوه، مدیرکل بنیاد کرمانشاه به همراه جمعی از مسوولان محلی پاوه با خانواده شهید نظیف غالبی در این شهرستان دیدار کرد.

امام جمعه کرمانشاه: آزادگان شناسنامه آزادگی و پایداری ایران اسلامی هستند

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در این دیدار با بیان اینکه صبر و شکیبایی آزادگان سرافراز در دوران اسارت ستودنی و مثال زدنی است، گفت: آنچه که برای خدا و در راه رضای الهی باشد جاودان و ماندگار است و عزیزان آزاده و ایثارگر که همه هستی خود را با خدای متعال معامله کردند به یقین کارشان ارزشمند و ماندگار است.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۲۶ مرداد یادآور ۲ حادثه مهم ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از مرز خسروی و شکست حصر پاوه است که هر دوی این حادثه موجب افتخار و سربلندی استان کرمانشاه در طول دوران پربرکت انقلاب اسلامی است.

در پایان این دیدار از خانواده شهید گرانقدر نظیف غالبی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان پاوه با ۶۴۰ شهید، ٨۷۵ جانباز و ۲۷ آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha