۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85569121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه هزار و ۷۰۰ زائر اربعین حسینی از زنجان اعزام شدند

زنجان - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اعزام شدند.

غلامرضا کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جابجایی زائران اربعین حسینی همزمان با اربعین حسینی از ۱۶ مرداد سال جاری آغاز شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال طبق برنامه ریزی انجام گرفته برای جابه‌جایی مسافران، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و می توان گفت مشکلی در جابجایی گروه های هدف وجود ندارد.

این مسوول با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعزامی های اربعین از طریق مرز مهران بوده و مابقی به مرز خسروی اختصاص دارد، ادامه داد: برای برگشت مسافرین نیز تمهیداتی در پایانه های مرزی به ویژه مرز مهران اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: اکیپ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به ویژه در مرز مهران مستقر شده است تا در صورت لزوم نسبت به جابجایی اقدام کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به زائرانی که با خودروی شخصی خود به مرزها عزیمت کرده اند، گفت: این دسته از زائران هنگام برگشت از سفر اربعین از هرگونه عجله و شتاب که موجب ایجاد مخاطرات جبران ناپذیری می‌شود پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه مرکزی جابه‌جایی زائران اربعین در پایانه مسافربری ایجاد شده و تلاش بر خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی است.

سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۹ زائر اربعین حسینی در استان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به شهرهای مرزی کشور اعزام شدند.

بنابر اعلام ستاد اربعین استان زنجان سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر از زائران زنجانی در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۲۱ درصد افزایش داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha