۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85569133
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یاد و خاطره شهدای غریب اسارت گیلان گرامی داشته شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85569133
یاد و خاطره شهدای غریب اسارت گیلان گرامی داشته شد

رشت - ایرنا - یاد و خاطره شهدای غریب اسارت استان گیلان طی مراسمی که روز پنجشنبه در گلزار شهدای رشت برگزار شد، گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران، تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، یاد دلاورمردی ها و ایثارگری های شهدای غریب اسارت گیلان با نوحه خوانی و سینه‌زنی گرامی داشته شد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: شهدا و ایثارگران با تحمل رنج و سختی‌های زیاد به مقام قرب الهی رسیدند که در این بین شهدا با نثار جان خود مقام ویژه‌ای نزد خداوند دارند.

حجت الاسلام ولی عادلی با بیان اینکه انسانها به ۲ روش یعنی با عبادت و تحمل بلایا به مقام قرب الهی می رسند، افزود: عبادت باعث رشد و ترقی انسانها می شود اما نباید در عبادت دچار غرور شویم زیرا یکی از آفت های عبادت، غرور است.

وی ادامه داد: اما یکی دیگر از راههای رسیدن به قرب الهی، تحمل سختی ها و بلاهایی است که انسان گرفتار آن می شود زیرا این سختی ها از جانب خداوند برای امتحان بندگانش نازل می شود که نمونه بارز آن وقایعی است که برای امام حسین(ع) روی داد و حضرت در حماسه عاشورا سربلند شد و شهدا و آزادگان ما نیز با تحمل سختی‌های زیاد به مقام قرب الهی دست یافتند.

شهدای غریب مظلوم‌ترین شهدا هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدای غریب اسارت، مظلوم ترین شهدا محسوب می شوند زیرا اغلب آنها با بدنهای مجروح اسیر شدند و با تحمل سختی ها و شکنجه‌های زیاد در غربت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

همچنین محمدرضا داوطلب با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به خاک میهن اسلامی افزود: آزادگان ما نیز رنج های زیادی را تحمل کردند و هر روز توسط نیروهای بعثی شکنجه شدند اما تمام سختی ها را در راه دین، نظام و ملت به جان خریده و تحمل کردند.

وی بیان کرد: آزادگان غرورآفرین سفیران جمهوری اسلامی هستند که هیچگاه زیر بار سختی ها و شکنجه ها تسلیم نشدند و سرانجام نیز با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند و هم اینک از افتخارات نظام مقدس ما محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: از اینرو از مسئولان دستگاه‌های اجرایی انتظار است که نگاه ویژه‌ای به آزادگان و ایثارگان داشته باشند.

در پایان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب استان گیلان نیز از مستند "غریبانه" که در خصوص شهدای غریب اسارت استان گیلان است، رونمایی شد.

استان گیلان هشت هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد، ضمن اینکه این استان ۴۲ شهید غریب اسارت و همچنین ۲۶۴ شهید مفقودالجسد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha