پایش موفق دریا در غرب مازندران؛ روزهای بدون فوتی در سواحل رامسر

نوشهر- ایرنا- فرماندار رامسر گفت: اقدامات ویژه وزارت کشور در تخصیص اعتبار برای ساماندهی سواحل و تامین حقوق ناجیان سبب شد، که ساحل رامسر فصلِ شنا را تا به امروز، بدون غریق فوت شده پشتِ سر بگذارد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم شیرود عشوریان روز پنجشنبه در پنجمین نشستِ شورای اداری شهرستان رامسر اعتبارهای ویژه وزارت کشور مختصِ ساماندهی سواحل را عاملی در جهتِ بهبود خدمات رسانی در فصل شنا و حضور مستمر ناجیان غریق برشمرد و افزود: ما از این منابع مالی برای پرداختِ حقوق ناجیان و اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کردیم، که این رویکرد در کنار همکاری دیگر نهادها سبب شد تا امروز بدون فوتی ناشی از غریق فصل شنا را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار کافی باعث شد که تعداد ناجیان غریقِ سواحل را افزایش دهیم، اظهار کرد: ماهانه به طور منظم حدود ۹۰۰ میلیون تومان به ناجیان غریقِ مستقر در سواحل شهرستان پرداخت شده که رقمِ قابل توجی است. این درحالی است که طی سال‌های گذشته ناجیان شرایط نامساعدی را به لحاظِ دریافت حقوق تجربه می‌کردند.

اقدامات و ظرفیت‌های شهرستان را به خوبی برای مردم تببین کنیم

او در بخشی دیگر با اشاره به پیشِ رو بودن هفته دولت و یادگارهای دولت مردمی در این شهرستان تصریح کرد: طی هزار روز فعالیت دولت مردمی معادل سه سال تعداد زیادی پروژه در زمینه‌های مختلف زیرساختی، عمرانی و خدمانی با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی ۱۹ اداره، ۲ بخش‌داری مرکزی و دالخانی همچنین دو شهداری رامسر، کتالم و ساداتشهر به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در رامسر بیانِ ظرفیت‌ و عملکرد نهادهای گوناگون برای مردم را ضروری توصیف کرد و تصریح کرد: مواردی نظیر میزبانی‌های پرتعداد اردوگاه‌های رامسر، میزان تسهیلات بانک‌ها در جهتِ کمک به اقتصاد شهر، تعداد بازدید از موزه‌ شهدای رامسر و …. مواردی است که میبایست به درستی و با جزئیات برای مردم تشریح شود تا از ظرفیت‌ها و اقدامات دولت آگاه شوند.

وی در این نشست از تلاش‌های شبکه بهداشت در کنترل پشه آئدس و جهاد کشاروزی برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه و آفت تارعنکبوتی قدردانی کرد و ادامه داد: این قبیل اقدامات میبایست به صورت مستمر و با تلاش مضاعف از نزدیک‌ترین باغهای منطقه تا دورترین بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

عملیات توسعه سه پل در رامسر کلید خورد

شیرودعشوریان با اشاره به پیگیری‌های شهرستانی پیرامون بهسازی و توسعه سه پل مهم این شهرستان شامل پلِ چالکرود، نسارود و پلِ معروف به سایپا توضیح داد: با پیگیری‌های انجام شده، اداره کل توسعه و زیرساختِ راه‌ها استان و کشور برای توسعه سه پل گفته شده اقدام کرد. در حال حاضر اعتبار گمانه‌زنی احداثِ باند جنوبی پل چالکرود تخصیص داده شده و بخشِ فنی مشغول گمانه زنی است. پس از اتمام گمانه زنی و تدوین طرح اقدامات لازم برای تامین اعتبار ساختِ بخش مورد نظر در دستور کار قرار می‌گیرد.

او گمانه زنی باندِ جنوبی پلِ نسارود و پیگیری پیرامون تامین اعتبار آن را از دیگر اقدامات شهرستان برای رفعِ دغدغه‌های زیرساختی تردد برشمرد و تصریح کرد: گمانه زنی پل معروف به پلِ سایپا رامسر نیز انجام شده است.

پروازهای اربعین فرودگاه رامسر در صورت تقاضا افزایش می‌یابد

فرماندار رامسر همچنین از افزایش پروازهای اربعین فرودگاه رامسر در صورت تقاضای بیشتر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام فرودگاه چنانچه تقاضا برای سفر افزایش یابد یک پرواز دیگر به پروازهای فعلی اضافه خواهد شد.

بخش دالخانی با ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه به استقبال هفته دولت می‌رود

بخش‌دار بخش دالخانی رامسر نیز در این نشست با بیان اینکه بخشِ دالخانی به وسعتِ ۳۴۰ کیلومتر مربع معادل نیمی از شهر رامسر است اظهار کرد: در یک سال گذشته، فارغ از پروژه‌های دولتی شامل افتتاح سدِ انحرافی رودخانه چالکرود، لوله‌گذاری گاز، ‌پروژه‌های آب، برق و بهداشت که از سوی نهادهای متولی در این منطقه افتتاح شد، بیش از یک‌صد میلیارد تومان پروژه عمرانی و زیرساختی نیز از سوی دهیاری‌های این بخش به بهره‌برداری رسید.

رحمت سلیمی در ادامه وضعیت نامناسب محور دالخانی، دوماه توقف عملیاتِ گازرسانی جنت رودبار، وقفه در بهره‌برداری پروژه فیبر نوری که بیش از یک میلیارد تومان برای آم هزینه شده است را از چالش‌های این منطقه برشمرد و گفت: نیاز است نهادهای متولی هرچه سریع‌تر ‌پروژه‌های برزمین مانده را تعیین تکلیف کنند.

این مقام مسوول انباشت بیش از حدِ آورده رودخانه چالکرود را از دیگر چالش‌های این بخش دانست و نسبت به خسارت‌های احتمالی آن هشدار داد و تاکید کرد: بیش از دو میلیارد تومان از سوی دهیاری‌ها برای احداث مجتمع ابرسانی سرلیماک اعتبار تخصیص داده شد، که نیاز است اداره آب و فاضلاب با سرعت بیشتری این طرح را اجرایی و عملیاتی کنند. ‌

سمن‌ها اتاق فکر نهادهایی اجرایی هستند

رییس انجمن سازمان‌های مردم شهرستان رامسر نیز در این نشست به مناسبت ۲۲ مرداد به عنوان روز بزرگداشت انجمن‌های مردم نهاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد زمانی تشکیل می‌شوند که عده‌ای احساس می‌کنند، بخشی از کار زمین‌مانده است. به این معنی که بخش دولتی به دلایلی امکان رفعِ آن را ندارد.

عیسی خاتمی با بیان اینکه در رامسر ۱۶ سمن نظیر انجمن نگاهِ سبز، اهل قلم، بیماری‌های خاص و سرطانی را فعالیت دارند که همگی دغدغه‌مند هستند، تاکید کرد: هدفِ سمن‌ها مطالبه‌گری و ارتقای سطحِ آگاهی مردم در موضوعات متعدد است.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین سمن رامسر ۳۰ سال پیش تاسیس شده است، پرسشگری و مطالبه‌گیری این نهادها را ارزشمند و ضروری توصیف کرد و افزود: مجموعه دولت میبایست سمن‌ها و اعضای آن را همانند مشاور فکری ببینند. انجمن‌های مردم نهاد شبیه اتاق فکر هستند. همه مفاخر علمی و فرهنگی شهر در این انجمن‌ها حضور فعال دارند که می‌توانند به عنوان بازوان فکری بخش دولتی فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha