استاندار:  ۱۱۴هزار ۳۸۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اربعینی ایلام هزینه شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین مظهر تمدن نوین اسلامی است، گفت: ۱۱۴هزار ۳۸۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اربعینی این استان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان با حضور" ترکی" معاون دادستان کل کشور و هیئت عالی قضایی استان، اظهار کرد: از این میزان اعتبار عملکرد حوزه راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت به‌صورت مستند۴۳ هزار و ۱۵۰میلیارد ریال و عملکرد حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای ۴۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است.

استاندار ایلام عنوان کرد: در حوزه بهداشت یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال، در حوزه آب و فاضلاب یگ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال، در حوزه برق و نیرورسانی چهار هزار و ۷۰ میلیارد ریال، در حوزه شرکت گاز ۵۳۰ میلیارد ریال، در حوزه هلال احمر ۴۰۰ میلیارد ریال، در حوزه حمل و نقل هوایی ۵۰۰ میلیارد ریال، در حوزه ستاد اجرایی حضرت امام یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و در حوزه عتبات عالیات ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بهرام‌نیا با قدردانی از همه ستادهای ۱۸ گانه ستاد اربعین استان به خاطر همدلی و برگزاری خوب کنگره اربعین ، گفت: اربعین ۱۴۰۳ در همه حوزه‌ها متفاوت‌تر از همه اربعین‌های گذشته در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در حوزه راه‌های مواصلاتی، ساخت و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، تجهیز و تکمیل پارکینگ بزرگ اربعین و پایانه شهید رئیسی، پایش تصویری و هوشمندسازی، ساماندهی اتوبوسرانی و جانمایی مواکب، فعالیت‌های فرهنگی و قرارگاه رسانه‌ای و در تمام حوزه‌های زیرساختی اقدامات چشمگیری در استان انجام شده است.

استاندار ایلام عنوان کرد: اربعین برای استان ایلام یک نعمت است و با هزینه اعلام شده که در یک کتابچه به‌صورت مستند است امروز این استان توسط اربعین از بن‌بست خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تونل کبیرکوه که به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت، ظرف دو سال ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه هزینه شد.

استاندار:  ۱۱۴هزار ۳۸۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اربعینی ایلام هزینه شد

زوار اربعین از خدمات ارائه شده در مرزهای خروجی کشور رضایت داشتند

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور نیز در این نشست، گفت: اقدامات خوبی برای برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین در ایلام انجام شده است که این اقدامات نتیجه کار جهادی مدیران و عشق به امام حسین (ع) است.

"غلامعباس ترکی" افزود: نتیجه بازدیدهای امروز هیات عالی قضایی کشور و ایلام از زیرساخت های اربعین در این استان، رضایتمندی زوار از خدمات ارائه شده بود و در این بازدیدها که با مردم و موکب‌داران گفتگو داشتیم خوشبختانه همه از خدمات ارایه شده ابزار رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه همه زحمات و مجاهدت در اربعین دیده شد و این خدمات به زوار امام حسین ( ع) ستودنی است، یادآور شد: در بحث تبلیغات و کارهای رسانه‌ای نیز در این استان اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ادامه داد: به دلیل اینکه موضوع اربعین از موضوعات مهم و جزو حقوق عامه است دستگاه قضا به آن ورود می‌کند.

ترکی با بیان اینکه کنگره اربعین یک عملیات پیچیده، گسترده و عظیم است، گفت: در برگزاری این کنگره بزرگ، ایلام به دلیل اینکه بیشتر میزان تردد زوار را دارد در این حوزه بیشترین سهم را دارد.

استاندار:  ۱۱۴هزار ۳۸۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اربعینی ایلام هزینه شد

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: تشکیل گشت‌های مشترک در توقفگاه‌ها و پارکینگ‌ها می‌تواند به نظم و انضباط و آسایش منجر می‌شود.

وی گفت: در بحث حذف نقاط حادثه‌خیز و زیرساخت‌های حوزه اربعین اقدامات خوبی انجام شده است که این خدمات به لطف خدا ادامه خواهد داشت‌.

ترکی عنوان کرد: استمرار کشیک قضایی در اربعین و مداخله بهنگام بسیار مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، پیش از نشست ستاد اربعین استان ایلام، معاون دادستان کل کشور به همراه استاندار ایلام، رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی و اداری استان از زیرساخت های اربعین در مهران و نحوه و کیفیت ارائه خدمات به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha