وزیر پیشنهادی علوم دارای شخصیت جامع‌ الاطراف است

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، سیمایی صراف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری را شخصیتی جامع الاطراف دانست و گفت که این ویژگی در میان جامعه دانشگاهی کمتر به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا سیدعطاءالله سینایی درباره وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم بیان داشت: در دوره‌ مسئولیتم در یکی از دانشگاه‌ها با سیمایی صراف آشنا شدم و وی را فردی پر انرژی، با فراست و صادق می‌شناسم و به تعبیر متفکرین، هر گاه خواستید فردی را معرفی کنید سه اصل صداقت، هوشمندی و انرژی را در وی مورد توجه قرار دهید.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور با یادآوری اینکه سیمایی صراف، دانش‌آموخته مکتب فقیهان عالی‌قدر حوزه‌های علمیه مشهد و قم، تحصیل‌کرده دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی در رشته حقوق و دارای کرسی استادی در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است، گفت: او شخصیتی منحصر به‌فرد است، در میان ۲۱ وزیری که از زمان تأسیس وزارت علوم، این وزارتخانه را مدیریت کرده‌اند، شخصیتی که هم‌زمان دانش‌آموخته دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه باشد نداشته‌ایم، وانگهی تجربه تنوع محل تحصیل وی هم ستودنی است.

سینایی به تجربه مدیریتی، سیاستگذاری و تنظیم‌گری میان‌بخشی شایسته سیمایی صراف در سطوح عالی مدیریت کشور هم پرداخت و افزود: دو سِمَت دبیری هیأت دولت و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جایگاه‌های هماهنگ‌کننده بین‌بخشی محسوب می‌شوند که وظیفه تنظیم ارتباط میان نظام‌های تصمیم‌گیری و اجرایی کابینه یا وزارتخانه علوم با قوه مقننه را عهده‌دار است. از سوی دیگر یک خوانش از کلان‌ترین مأموریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم‌گری و پایش‌کننده نظام علم و فناوری کشور است که بر این اساس دانش و تجربه مستقیم مورد نیاز مدیریت چنین نهادی، از جنس دانش حقوق و قانون و تجارب سازمانی مدیریت‌های بین‌بخشی بوده و سیمایی صراف به خوبی از آن برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: تنظیم رابطه بین‌بخشی بیش از دو هزار واحد مستقل و وابسته دانشگاهی با نهادهای سیاستگذار بالا دستی و نیز تنظیم رابطه دهها شورا، نهاد و دستگاه دولتی، عمومی و غیر دولتی از جمله دستگاه‌های متعدد و متنوع ذی‌نفع ماده ۳ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از جمله وظایفی است که به مدیریت یک شخصیت علمی و اجرایی جامع الاطراف نیاز دارد.

وی تصریح کرد:‌ بر این اساس انتظار می‌رود نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با رأی بالا و حمایت پیوسته از گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت علوم که مورد حمایت جامعۀ نخبگانی کشور است، فرصتی نو را برای پیشرفت نظام علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران مهیا سازند.

به گزارش ایرنا، حسین سیمایی صراف از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس، معرفی شد که در صورت تایید نمایندگان و گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را پس از محمدعلی زلفی‌گل، در دست خواهد گرفت.

حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد،‌ علاوه بر تحصیلات حوزوی،‌ دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است.

از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha