فرزانه صادق در برابر هر نوع فساد مقاومت جدی دارد

تهران- ایرنا- عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به رویکرد قانون‌محور، ضد فساد و انسان‌محوری که در برنامه «فرزانه صادق مالواجرد» وجود دارد، می‌تواند کشور را در رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد همراهی کند.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، زهرا نژاد بهرام، عضو و رئیس سابق کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، حضور فرزانه صادق مالواجرد را نقطه عطفی در بین کابینه وزرای هیات دولت چهاردهم دانست و گفت: صادق، حوزه راه و مخصوصا راه‌های آبی را عامل رشد و توسعه می‌داند، نسبت به سه عنصر راه‌های ریلی، هوایی و دریایی تمرکز جدی دارد و توسعه کشور را در این سه عنصر نهفته می‌داند.

وی ادامه داد: مالواجرد ایمن‌سازی راه‌ها و گسترش ظرفیت حمل و نقل در این سه مسیر را عامل رشد اقتصادی می‌داند و با این تفکر جدی می‌تواند به کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد کمک زیادی کند.

نژاد بهرام با اشاره به صراحت صادق در مقابل فساد، تاکید کرد: باتوجه به عملکرد وی می‌توان با قاطعیت گفت که در برابر هر نوع فساد مقاومت جدی دارد و نسبت به مسائل شهر، انسان‌محور است و قانون و مسئله آمایش سرزمین ملاک اصلی کار اوست.

وی با بیان اینکه فرزانه صادق یکی از کارآمدترین و مردمی‌ترین مدیرانی‌ست که در کمیته شهرسازی شورای شهر با او همکاری‌های نزدیک داشتیم، اضافه کرد: در تامین مسکن شهروندان، او معتقد است که از ظرفیت زیرساخت‌های درون شهرها باید استفاده کرد که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان مقوله نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن با توجه به جمعیت شهر را مورد توجه قرار داد.

نژاد بهرام در خصوص رویکرد صادق نسبت به پروژه‌های نیمه تمام مسکن‌سازی از جمله مسکن ملی، مسکن مهر و مسکن امید توضیح داد: با توجه به ثبت‌نام و پرداخت مبالغ از سوی شهروندان، وی علاوه بر تکمیل این طرح‌ها، معتقد است که بایستی زیرساخت‌های لازم تامین شود و با نگاهی انسان‌محور، هر مسکن در شأن یک شهروند ایرانی را شامل زیرساخت‌های محکم از جمله برق و آب و گاز و امکانات تفریحی مثل پارک و مراکز خرید در محدوده این خانه‌ها می‌داند.

وی یادآور شد: در شهر تهران حدود ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار وجود دارد که سرمایه‌گذاری روی این موضوع فرصت‌های استثنائی برای تامین مسکن را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

عضو سابق شورای شهر در پایان با بیان اینکه او تنها کاندیدای زن در بین وزیران پیشنهادی‌ دولت چهاردهم است و می‌تواند نماینده‌ نیمی از جمعیت کشور در بین وزیران باشد، اذعان داشت: نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و در کارنامه فرزانه صادق نیز نمونه‌های عینی زیادی وجود دارد که در بستر قانون و بر اساس نیاز مردم پیش‌ رفته است، به نظر من نمایندگان مجلس نباید در این زمینه تعلل و تامل کنند چرا که رویکردهای مالواجرد، ضد فساد و در راستای سرعت بخشیدن به توسعه حمل و نقل و شهرسازی است.

به گزارش ایرنا، فرزانه صادق مالواجرد روز یکشنبه،‌ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ از سوی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری دولت چهاردهم به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

صادق مالواجرد که تنها بانوی پیشنهادی برای تصدی مسئولیت وزارت در دولت چهاردهم به شمار می‌آید،‌ پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha