موکب هنرمندان ایلام و ایران افتتاح شد

ایلام - ایرنا - موکب هنرمندان ایلام و ایران با عنوان(شین)، عصر پنجشنبه در سه راهی کارزان شهرستان سیروان در مسیرد تردد زائران اربعین با حضور مسوولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در مراسم افتتاح این موکب، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی، مجموعه برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کتابخانه ها و انجمن های سینمای جوانان، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، خوشنویسان و موسیقی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و آیینی برگزار می شود.

علی هلشی با قدردانی از تمامی هنرمندانی که موکب شین را همراهی می کنند، اظهار کرد: برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با همت و حضور ۷۰۰ نفر از هنرمندان استانی و کشوری در موکب شین به مدت ۱۰ الی ۱۲ روز، برگزار خواهد شد.

وی تبیین واقعه عاشورا و فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) به زبان هنر را از اهداف برپایی این موکب عنوان کرد و گفت: هر روز ۵۰ نفر از هنرمندان در بخش های فرهنگی، هنری ، شعر و ادب، برنامه های خود را با حضور زوار اربعین حسینی به نمایش می گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: اجرای تعزیه، نمایش های محیطی کارگاه زنده شاپ نقاشی و طراحی، پشت نویسی و شیشه نویسی خودرو، تور عکاسی هنرمندان، اجرای گروه سنج و دمام، قرائت شعر آیینی، اجرای سرود و آهنگ های انقلابی، کارگاه خوشنویسی، تولید آثار نقاشی و خوشنویسی، نمایشگاه های عکس و پوستر، پخش فیلم های عاشورایی از طریق سینما سیار، محافل انس با قرآن، اجرای مداحی و نوحه خوانی، تولید و انتشار کلیپ و موشن گرافیک از جمله برنامه های فرهنگی و هنری در این موکب است.

موکب هنرمندان ایلام و ایران افتتاح شد

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه انتقال مفاهیم و مضامین به زبان هنر، بسیار موثر است، ابراز کرد: هنر نقش مهمی در راستای تبیین فلسفه اصلی قیام و نهضت امام حسین(ع) دارد و باید از هنر در زمینه جهاد تبیین و ارتباط با نسل جوان استفاده کرد.

سردار قدرت الله کریمیان اظهار کرد: استان ایلام سالها پیش در بن بست، قرار گرفته بود ولی اکنون به برکت کنگره بزرگ اربعین و زائران امام شهیدان در نام و جایگاهی والا قرار دارد و امروز نام ایلام و مهران جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش هنزمندان که می خواهند دین خود را ادا کنند بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: هنرمندان به زبان هنر نام و یاد امام حسین(ع) را بیان می کنند و این کار می تواند مسیر انسان را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین (ع) به صورت خیمه‌های بزرگ ۱۵۰ متری است که ۱۰ خیمه بزرگ به نام ۱۰ سردار قیام عاشورا برای اسکان زائران برپا شده و همچنین ۴۰ آلاچیق و غرفه کوچک نیز در کنار خیمه‌ها دایر است، در سه راهی کارزان شهرستان سیروان در مسیر تردد زوار اربعین توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برپا شده است.

موکب هنرمندان ایلام و ایران افتتاح شد

در مجاورت این ایستگاه صلواتی بزرگ، موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در هنگام مراجعه و حضور زوار اربعین راه اندازی شده است.

شین در زبان کردی به معنای شیون در رثای بزرگان و چهره های سرشناس است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین "وعد مرادبیگی" نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه استان از موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) بازدید کرد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور برای تردد زائران به شمار می آید.

همه ساله در ایام اربعین بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha