تردد زائران اربعین درمحورهای منتهی به مرزها ۱۶ درصد افزایش یافت

قصرشیرین-ایرنا- رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امسال تردد زائران در مرزهای ۶ گانه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین نسبت به سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید تیمور حسینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش پلیس در مرزهای ۶گانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین و انجام تمهیدات ترافیکی برای سهولت در تردد زائران افزود: مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همه امکانات پلیس راهور برای تسهیل تردد با بکارگیری بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور فراجا با امکانات مناسب برای سفر ایمن زائران به کارگیری شده، اظهار کرد: امیدواریم ما در پلیس راهور فراجا بتوانیم به سهم خود خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

رئیس پلیس راهور کشور همچنین با توصیه به زائران مبنی بر سفر با خودروهای شخصی به سمت مرزهای ۶گانه، گفت: برای سهولت تردد زائران خودروهایی برای انتقال زائران از پارکینگ‌های خودرو تا پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان همواره بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

حسینی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد و صبح‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: به زائران توصیه می کنیم حتما پس از بازگشت از سفر استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی می‌تواند آن‌ها را با حوادث ناگواری مواجه کند.

وی گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته در این ایام سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی عامل ۶۰ درصد تصادفات بوده است.

او اظهار کرد: عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم، از دیگر عوامل حادثه‌ساز در ایام اربعین است.

                                  

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha