۲۴ دستگاه آمبولانس در شلمچه مستقر شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰:۲۴
کد خبر: 85569492
۲۴ دستگاه آمبولانس در شلمچه مستقر شد

آبادان - ایرنا - دبیر ستاد اربعین و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برای خدمات رسانی به زوار اربعین، ۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۴ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه موتورلانس در مرز شلمچه مستقر شد.

به گزارش ایرنا، افشین دریانبرد پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، تعداد ۱۴ عدد کانکس پایگاه موقت اورژانس ۱۱۵ و ۶ عدد اتاق سرد برای مقابله با گرمازدگی زائران در مسیر شلمچه مستقر شد.

وی درباره تمهیدات اورژانس در مراسم اربعین، گفت: در این زمینه پوشش مناسب جاده‌ای در محور مواصلاتی انجام شد به طوری که از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه منطقه صفر مرزی با فاصله در هر چند کیلومتر یک آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس مستقر شده است.

دریانبرد ادامه داد: با تلاش کارکنان خدوم این مجموعه در مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه ۱۴ پایگاه موقت اورژانس ۱۱۵ به صورت کانکس با تجهیزات کامل و بصورت ۲۴ ساعته جهت خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) مستقر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد حضور خیل عظیمی از زوار اباعبدالله الحسین در مرز شلمچه هستم، تمهیدات خوبی برای خدمات‌‎رسانی به زوار در نظر گرفته شده و درحال انجام است.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۲۴دستگاه آمبولانس، ۹دستگاه اتوبوس آمبولانس ،یک دستگاه خودروی ارتباطات ،یک دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه EOC سیار و هشت دستگاه موتورلانس با هماهنگی سازمان اورژانس کشور از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نقطه مرزی شلمچه حاضر شدند و در این ایام به زائران سید و سالار شهیدان در حال ارائه خدمات رسانی هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مدیریت نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به زائران اربعین حسینی(ع) بکار خواهد گرفت و تمام ملزومات و تجهیزات و داروهای مورد نیاز را فراهم کردیم.

دریانبرد یادآور شد: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه جهت ارائه خدمات درمانی به زوار اباعبدالله(ع) در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با هماهنگی سازمان اورژانس کشور، تاکنون ۱۰۴ نفر نیرو از کارکنان اورژانس ۱۱۵ در طول مسیر رفت و برگشت زائران به صورت شبانه روزی مستقر کرد.

وی از درمان سرپایی، بستری موقت و امکان اعزام به بیمارستان ها به عنوان خدمات قابل ارائه اورژانس به زائران مستقر در مرز شلمچه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha